Aviseringar
Rensa alla

ätstörnig eller vad är detta?


Ämnesstartare

den senaste tiden har jag börjat fundera mer och mer på vad jag stoppar i mig, jag har börjat ut och springa varje dag för jag vill springa bort de jag precis ätit.
sen tänker jag att jag inte ska tänka på vad jag äter eftersom mina kompisar tycker att jag är smal, är 1.70 och väger 47kg, låter väldigt spinkigt, men när jag kollar mig i spegeln så ser det ut som om mina höfter är gigantiska [sad] och jag får panik när jag ser att jag väger 48kg, så jag tänker jättemycket på min vikt [sad]
sen ibland när jag typ ätit en kaka eller något så får jag ångest och känner ungefär" varför kunde jag inte låta bli den där jävla kakan"?
och sen när jag inte ätit på länge känner jag mig jättestolt. och jag mår dåligt när jag bryter den stunden genom att äta en vanlig middag [sad]

ätstörning eller vad fan är detta?


   
Citera
Ämnesstartare

Om det inte redan har det så är du definitivt på väg att få det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp, låter som det. 🙁 Du borde prata med någon om detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Du borde prata med någon om detta

men jag vet inte hur 🙁 vågar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

men jag vet inte hur 🙁 vågar inte

typ ring till bup ? eller prata med någon du känner om detta ? 🙂 nån kompis typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

nån kompis typ

börjar nog att snacka med en kompis isf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

börjar nog att snacka med en kompis isf..

gör det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

gör det 🙂

ska det.
men det känns samtidigt inte som något allvarligt eller vad man ska säga, det känns som om " det går säkert över" men har tänkt såhär ganska länge nu och det blir liksom inte bättre med dagarna [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

men det känns samtidigt inte som något allvarligt eller vad man ska säga, det känns som om " det går säkert över" men har tänkt såhär ganska länge nu och det blir liksom inte bättre med dagarna

så tänker väl de flesta som håller på att få en ätstörning? typ "nej det här är inte så allvarligt, så här är väl rätt normalt att tänka.." och så tror man att man kan bli av med tankarna när man verkligen vill men så går det inte. jag vet hur det är iaf, jag själv har dock aldrig blivit diagnostiserad med ätstörningar eller så men jag hade en liten "period" på flera månader för ett tag sen. gick ner 6 kg på två veckor bland annat, men kände mig fortfarande lika fet. [sad]

nu är jag dock.. back to normal again! 🙂 hoppas att det inte hinner gå så långt för dig med, jag menar, man vet ju inte vad man har förrän man har förlorat det och när man väl är fast är det sjukt svårt att bli av med det. 🙁 till och börja med, sluta väga dig. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

gick ner 6 kg på två veckor

oj, men berättade du för någon hur du kände eller så?

Miuuw:

back to normal again! 🙂

[y]

Miuuw:

till och börja med, sluta väga dig. 🙂

aa, ska försöka göra det[smile] fast det kommer inte bli lätt, det har blivit nästan som ett "måste" för mig att göra det minst två gånger om dagen och kontrollera att jag inte överstiger 48.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

oj, men berättade du för någon hur du kände eller så?

nej, det gjorde jag faktiskt inte. :s dumt gjort.

fridaaaaab:

aa, ska försöka göra det fast det kommer inte bli lätt, det har blivit nästan som ett "måste" för mig att göra det minst två gånger om dagen och kontrollera att jag inte överstiger 48.

är det din egen våg? isf kasta ut vågen. och liksom.. det är helt normalt att vågen inte vissar samma varje dag, det kan ju finnas andra orsaker till att den visar mer/mindre, såg nån lista på nån hemsida där det stod hur mycket man måste äta av t.ex choklad för att kunna gå upp ett kilo i fettvikt - och det var sjukt mycket! ska kolla efter den där listan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kolla den här listan.
du måste alltså äta sjuukt mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

är det din egen våg?

nej, inte min våg 🙁

Miuuw:

kolla den här listan.

ska kolla 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridaaaaab:

ska kolla 🙂

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt klart en ätstörning. Släng vågen, skaffa hjälp.


   
SvaraCitera