Aviseringar
Rensa alla

Ätstörning? Alkoholproblem? (tjej 16 år)


Ämnesstartare

Hej! Det har hänt väldigt mycket i mitt liv senaste månaderna vilket har resulterat i EXTREMT mycket bråk hemma. Börjar också strunta i skolan, går dit men kommer sent till de flesta lektioner och lägger inte alltid jättestor fokus på att få klart arbeten förens jag blir tvungen och skriver klart allt i sista stund. Har även börjat dricka mycket så ofta jag kan på helgerna för att dämpa mkna känslor för ett tag... vissa kallar mig alkoholist på skoj eftersom jag dricker tills jag är ganska borta de flesta gånger de bjuda på alkohol (många av mina vänner har precis eller inte alls testat alkohol) allt detta har resulterat i att jag också fått endel problem med maten. Jag äter så lite som möjligt eftersom jag är rädd att gå upp i vilt eller helt enkelt inte ha en platt mage. Detta har hänt förut men den här gången känns saker annorlunda och jag kn gö wn hel dag med att bara ära Sn smörgås till frukost  och sedan någon smörgås till till kvällsmat, medans jag äter mer normalt vissa dagar (med mycket ångest). Brukar inte följa med till matsalen i skolan o säga att kag ägdr när jag kommer hem istället. har även tryckt ner mina fingrar i halsen och spytt ett få antal gånger när jag får för mycket ångest om jag tillexempel ätit alla måltid en dag. Borde jag söka hjälp för detta eller tror ni jag kan lösa det själv? Känner inte att jag vill äta mer eftersom jag är sjukt rädd att gå upp. Är ganska lång och får endel kommentarer om att min kropp är fin och att jag har fina ben osv (mina vader är ganska stora pga mycket träning)


   
Citera

När jag hade anorexia behövde jag hjälp mitt förslag är nog att ta hjälp funkar nästan alltid 🙂


   
SvaraCitera
sies
 sies

Om du tror det är alkoholen som är problemet så borde du absolut försöka sluta helt eller iallafall trappa ner. 

Om man börjar dricka vid ung ålder så är det vanligare att man faller för starkt beroende för alkohol. 

Du borde också se över vad du äter ifall du är rädd att få en form du inte trivs med, speciellt när det gäller babyfett(fettet på magen). 


   
SvaraCitera

Sök hjälp!! Haft anorexi och bulimi och det är jääättedvårt att bli frisk på egen hand.


   
SvaraCitera

Ta hjälp!! Och glöm inte att det finns jättemånga ätstörda som inte har anorexi elr bulimi. Det är inte de enda ätstörningar som finns elr som är "tillräckligt svåra/farliga" för att ta hjälp för. 


   
SvaraCitera