Aviseringar
Rensa alla

Ätstörning? Vad är svält?


Ämnesstartare

Shit, svält vid 900kcal? Det ända jag räknar som svält är när jag inte äter alls. Även om jag typ ligger på 200kcal på dag så är det väll inte svält? Som nu när jag inte äter så blir det ju 0kcal/dag, de é svält? eller är jag helt ute på fel vägar?[tard]


   
SvaraCitera

wanttobe:

Shit, svält vid 900kcal? Det ända jag räknar som svält är när jag inte äter alls. Även om jag typ ligger på 200kcal på dag så är det väll inte svält? Som nu när jag inte äter så blir det ju 0kcal/dag, de é svält? eller är jag helt ute på fel vägar?

Ja, du är på fel vägar.

Har du någon som helst aning om hur mycket du borde äta och hur mycket du faktiskt kan äta utan att gå upp i vikt? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Har du någon som helst aning om hur mycket du borde äta och hur mycket du faktiskt kan äta utan att gå upp i vikt?

Jag har inte, berätta! Jag är nyfiken. [sad]


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Har du någon som helst aning om hur mycket du borde äta och hur mycket du faktiskt kan äta utan att gå upp i vikt?

jag har ingen aning heller. tell me 🙂


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

Jag har inte, berätta! Jag är nyfiken.

staystrong:

jag har ingen aning heller. tell me 🙂

Nej men jag var faktiskt allvarlig. [cute]
En hel del anorektiker går runt och fryser med tre ull-tröjor och tror att de inte förbränner något utan att träna.
1000 kcal/dag behöver ingen människa över 4 och under 90 år gammal leva på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

1000 kcal/dag behöver ingen människa över 4 och under 90 år gammal leva på.

Förstod inte den biten. Menar du att ... det är "mycket" eller "lite"?


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

Förstod inte den biten. Menar du att ... det är "mycket" eller "lite"?

Åh förlåt, om du är under 4 eller över 90 kanske 1000kcal kan räcka, annars är det på tok för lite. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Åh förlåt, om du är under 4 eller över 90 kanske 1000kcal kan räcka, annars är det på tok för lite.

Jaha! Oj... [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Ja, du är på fel vägar.

Har du någon som helst aning om hur mycket du borde äta och hur mycket du faktiskt kan äta utan att gå upp i vikt?

Mja,jag är rätt medveten om mycket om det där med vad man borde äta. Men jag brukar ta bort en 0.a ller sista siffan så om jag gör av med 2200 så tar jag bort 0.an så det blir 220 men nu brukar jag ha en förbrukning på 2000kcal per dag så då blir det 200kcal/dag, Sehr gut [cute]


   
SvaraCitera

wanttobe:

Mja,jag är rätt medveten om mycket om det där med vad man borde äta. Men jag brukar ta bort en 0.a ller sista siffan så om jag gör av med 2200 så tar jag bort 0.an så det blir 220 men nu brukar jag ha en förbrukning på 2000kcal per dag så då blir det 200kcal/dag, Sehr gut

Varför tar du bara bort en nolla? [surprised]

Nej, men allvarligt. Nog för att man kan vara nojig men det där resonemanget sög på ganska många fler punkter än bara en.
Har du provat att äta typ runt 2200 några dar? Utan att träna bort 1200 menar jag.. [cute]
Det öppnar verkligen nya dörrar.


   
SvaraCitera

Läste inte hela, men orka ens spekulera i det om du inte är helt säker.

Skulle jag hålla på sådär skulle jag ha ÄS varannan dag. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara gått ner lite till, till 51,7 kg... vågen vill inte röra sig neråt.. frustrerande... om man bara kunde tänka annorlundare än vad man gör.. så hade man sluppit alla dessa jävla tankar som bara förstör en...


   
SvaraCitera
smisk

borderlinedisorder:

Det bara är så, om det är något jag ska klara här i livet så är det att bli smal.

Om det är någon du ska klara här i livet är det väl att leva? Skärp dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wanttobe:

Shit, svält vid 900kcal? Det ända jag räknar som svält är när jag inte äter alls.

Tänkte precis samma sak.

och om under 1300kcal är svält så svälter jag mig i princip varje dag :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wastedp0tential:

och om under 1300kcal är svält så svälter jag mig i princip varje dag :S

jaa?? du gör kanske det? specielt eftersom att du är inne och läser på ett äs forum. äs forum = många anorektiker, anorektiker = svälter sig varje dag.


   
SvaraCitera