Aviseringar
Rensa alla

ätstörningar?


Ämnesstartare

Hej, jag har en kompis som typ aldrig äter frukost och inget i skolan heller för det mesta, sen när hon kommer hem äter hon kanske en macka och senare på kvällen kanske en halv normalportion (lät konstigt xd). Så att nu för tiden blir hon inte hungrig om hon inte ätit frukost eller lunch... dessutom är hon ganska smal. Har hon ätstörningar och isf hur hjälper man henne? [chocked]


   
Citera

högst troligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är precis som henne, förutom att jag inte är så smal.
Men skulle knappast kalla det ätstörningar, tyvärr säger mina polare till mig ; Jävla anorexiabarn. Men jag är ju inte hungrig, vrf äta o må dåligt isf?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det låter som en ätstörning. Men allt måste ju inte sitta i psyket. Det kan ju vara fysiskt svårt för henne att äta, hon har inga hungerkänslor. Men det är inte bra eller normalt att äta så lite. Jag skulle prata med henne/skolsyster kanske...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hon har väl ätstörningar och om hon går ner massa i vikt osv borde du prata med henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fuckar man upp kosten tillräckligt blir hungern konstig. Man blir inte hungrig tillslut, bara jävligt trött.


   
SvaraCitera

I know this very well..

Efter att ha skippat fukost och lunch, i synnerhet, så minskar hungerskänslorna efter ett tag.
Har hon minskat i vikt? Kommer hon med bortförklaringar om du/någon annan bjuder på mat/godis/o.s.v.?

Har hon minskat i vikt så tycker jag att du ska försöka prata med henne, stötta henne och visa att du bryr dig. Det är nog det enda som går att göra, för tro mig - det mesta sitter i huvudet (tankar o.s.v.).

Men prata med henne och/eller någon annan i din omgivning om det är så att hon framför allt minskat drastiskt i vikt.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera