Aviseringar
Rensa alla

Ätstörningar.


Ämnesstartare

De säger att jag har ätstörningar.
Har fått ett matschema, är 170, väger 49 kilo. På 5 veckor har jag gått ner 6 kilo, innan det gick jag ner 9 kilo, fast under 5 månader. Det var när jag slutade springa varje dag jag gick snabbare nedåt, inte så konstigt kanske, då muskler väger ganska mycket.
Jag är jätteorolig över att gå upp mycket, jag gillar verkligen min kropp nu och vill behålla den precis som den är just nu(eller 50 kg). Är det möjligt? Eller måste jag öka? Kommer jag att öka synligt den första veckan? Kommer jag öka mycket den första veckan, eller de första veckorna då jag tittar på vågen? Måste jag öka synligt eller på vågen över huvudtaget? Kan jag inte bara stabilisera och väga dessa 49/50 kilo framöver?
Tacksam för svar, är orolig.


   
Citera

men räkna ut hurmycket kalorier det är i matchemat så ser du ju hur mycket du kommer gå upp[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skippar ju lite, så kanske runt 1000, hur räknar man ut det?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar du att du äter bara 1000 kcal om dagen och är rädd för att gå UPP utav det? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, eftersom att jag innan bara åt runt 700 eller mindre. Hur mycket ska man äta om man vill öka? Kommer det ta tid att gå upp?
Även - innan jag ska vägas, om jag dricker 2 l vatten, ökar vikten då? Det borde den ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså se det så här...
Om du äter 1000 kalorier och gör av med 2000 igenom dagen så kommer du att gå ner i vikt.
Om du vill hålla samma vikt borde du äta så många kalorier som du gör av med.

Har jag en ätstörning nu med om jag har gått ner 5 kg på 4 veckor? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att dricka för mycket vatten är inte bra heller [shake]


   
SvaraCitera

emo_bi:

Har jag en ätstörning nu med om jag har gått ner 5 kg på 4 veckor? [shake]

beror väl på på vilket sätt du har tappat kilona.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träning, inte ätit godis, små bantat genom att inte äta mellanmål, hoppat visa mål...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nååå....?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske, det beror ju på hur känner inför maten du ska äta. Det är ju mest känslomässigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag mår illa av att tänka på mat


   
SvaraCitera

emo_bi:

Nååå....?

jag kan inte ställa diagnos, sa bara att det antagligen beror på vilket sätt du har tappat kilona på. men det är väl aldrig bra att må illa vid tanken på mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag vet... Jag äter mat så att ingen ska få veta... Jag äter helst så lite jag kan med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara the start of it.. Vet inte vad du ska göra, om du ska söka hjälp eller så. För det vill man typ inte, jag blev tvingad och ditsläpad av mina föräldrar.
Men snälla någon, svara på min fråga.. Om matshemat ser ut såhär:

Frukost: Havregrynsgröt + mjölk, macka med smör och ost + grönsak. Samt ett glas juice/mjölk.
(Jag äter gröten, sen så tar jag en macka med 55 kcal och ingenting på)

Mellanmål: Frukt + juice
(äter så lite jag kan av frukten, ingen dricka)

Lunch: Tallriksmodellen + knäckebröd och ett glas med mjölk.
(nothing)

Mellanmål: Macka.
(ibland bara de där 55kcal eller inget)

Middag: Tallriksmodellen.
(fisk, 3 mandelpotatisar + sallad) -kan inte undgå denna måltid, då den är med mina föräldrar.

Kvällsfika: Macka
(55kcal eller inget alls)


   
SvaraCitera