Aviseringar
Rensa alla

Ätstörningar ???


Ämnesstartare

Vart går gränsen till en ätstörning tycker ni?
Ska man ha lågt BMI, räkna kalorier , ha vikten , utseendet osv.
Vad tycker ni? Har ni själva haft en ätstörning? Eller känner någon? Sånt dära brukar var privat visst, men om det är något som ni skulle kunna dela ut så får ni göra det anonymt.

Vad vet ni om ätstörningar?
ja, om ni skulle se en person på stan och den var ''ätstörd'' skulle ni ha kollat och bara gett blickar eller asså vad?
Skulle vilja veta lite sånt, snällt om ni delar med er nåt [smile]


   
Citera

när man har ett ohälsosamt förhållande till mat och sin egen kropp. behöver inte betyda att man svälter sig själv, tränar överdrivet eller spyr. jag hade bulimi i två år, jag spyr inte längre men anser mig fortfarande vara väldigt ätstörd eftersom jag har en så pass sjuk syn på mig själv och mat.


   
SvaraCitera

att man absolut inte trivs med sin kropp, vill ha en stor kontroll över maten och vikten. Man behöver dock inte vara underviktig om man har en ätstörning, för de finns flera olika typer och de är helt individuellt.


   
SvaraCitera

Här står det ganska bra om ätstörningar, hjälpte mig i alla fall

http://www.tjejjouren.se/tjejguiden/hur-mar-du/atstorningar-193

Kram E


   
SvaraCitera

Ätstörningar är som monopolis nämnde, när man har problem med mat, det behöver inte nödvändigtvis synas. Behöver inte vara att man svälter eller spyr. Handlar inte heller helt och hållet om kontroll på maten då man kan ha en störning där man inte har någon kontroll alls utan bara trycker i sig tonvis med mat.

Jag har haft ätstörningar ja.


   
SvaraCitera