Aviseringar
Rensa alla

Ätstörningar?


Ämnesstartare

Är inte riktigt säker, men tror på allvar att jag börjar få ätstörningar. elr jag vet att jag har det, men det börjar bli jobbigt. som fan.

Min syn på mat har blivit helt galen så att säga, blir illamående utav tanken att äta. sen det här med att se sig i spegeln, jag tycker jag är så otroligt tjock! men är det bara jag som ser det så, eller ser alla andra mig oxå så? har fått höra att folk med ätstörningar har en förvrängd syn på sig själv, att dom ser sig tjockare än vad dom är...
men iaf, jag är 15år, 164cm lång och väger 49 kg. är det att vara tjock? vet inte vad jag har fått för mig, men jag kommer inte vara nöjd förens jag är underviktigt. för då vet jag att jag inte är tjock...

säg vad ni tycker


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att su ska intala dig att du är fin som du är (smal eller inte) och äta sunt. Med betoning på äta. [smile]


   
SvaraCitera

Med den längden och vikten så är du underviktig.

Edit: Tycker du kanske borde besöka din lokala ungdomsmottagning.


   
SvaraCitera

Fridaah:

säg vad ni tycker

Skönt att du är i början av sjukdomen. Sjunk inte djupare utan jobba med din självkänsla varenda dag tills du tänker "normalt" igen.


   
SvaraCitera

Du är verkligen inte tjock! 49 kg till 160 cm är undervikt ju! Snälla, om du har sådanna tankar, så fråga om hjälp innan det går för långt! 🙁
Det kommer att bli jätte, jätte jobbigt om DU inte tar tag i dina tankar om mat och vikt på en gång! Försök att inte falla ner i gropen! Det är inte lätt att ta sig ur den utan hälp! Kram 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CherryPops:

Du är verkligen inte tjock! 49 kg till 160 cm är undervikt ju! Snälla, om du har sådanna tankar, så fråga om hjälp innan det går för långt! 🙁

jag har ju kompisar som är kortare än mig och väger mer än mig & jag tycker inte dom är tjocka utan fina i kroppen. men sen vet jag inte men när det kommer till mig mår jag bara dåligt. känner mig så jävla tjock! men har man blivit kallad tjock så sitter det kvar, det är det som har startat det hela..

CherryPops:

Det kommer att bli jätte, jätte jobbigt om DU inte tar tag i dina tankar om mat och vikt på en gång! Försök att inte falla ner i gropen! Det är inte lätt att ta sig ur den utan hälp! Kram 🙂

jag vet att det kommer bli jobbigt, det är redan jätte jobbigt! det är derför jag vill höra från mer folk att jag tänker fel, men jag vill inte prata om det med folk som jag känner.
kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fridaah:

164cm lång och väger 49 kg

är 1.66 och väger 48, och senaste var för några minuter sedan.

Har mått illa av tanken på mat dom senaste dagarna, och inte ätit så mycket som jag brukar [sad] fast har gått ner ett kg [love]

vad jag whinar mycket på UM btw, förlåt [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nomnomnam:

är 1.66 och väger 48, och senaste var för några minuter sedan.

du är antagligen hur smal som helst!

Nomnomnam:

Har mått illa av tanken på mat dom senaste dagarna, och inte ätit så mycket som jag brukar fast har gått ner ett kg

samma här, mår illa utav tanken på mat. vill inte äta alls men vill inte heller spy upp det jag äter. så när jag väl trycker i mig nått mår jag så jävla dåligt!

Nomnomnam:

vad jag whinar mycket på UM btw, förlåt

hahahah ingen fara!:)[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fridaah:

du är antagligen hur smal som helst!

naeh, det är det jag inte är [n]

Fridaah:

samma här, mår illa utav tanken på mat. vill inte äta alls men vill inte heller spy upp det jag äter. så när jag väl trycker i mig nått mår jag så jävla dåligt!

Ja [n]


   
SvaraCitera

Inte för att vara taskig eller så men du ser anorektisk ut, undernärd. Men sök vård ifall du känner för att du behöver hjälp att bli av med ditt omänskliga beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Inte för att vara taskig eller så men du ser anorektisk ut, undernärd.

ser jag ut att vara undernärd?:s


   
SvaraCitera

Fridaah:

ser jag ut att vara undernärd?

Ja, annars så skulle jag väl inte skrivit de? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Ja, annars så skulle jag väl inte skrivit de?

nä ioförsej, men man ser endast mitt ansikte och min arm på bilden..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker du ska prata med någon , har varit med om samma och undervikt kan påverka dig fysiskt i stort sätt.Men försök att äta rätt och träna regelbundet,umgås mer med dina vänner och försök att inte tänka på din vikt.PS.göm vågen,så du inte kan väga dig lika ofta längre
Lycka till!


   
SvaraCitera