Aviseringar
Rensa alla

Ätstörningar är en fejksjukdom


Tyrael
Ämnesstartare

Det är ingen abnormalitet i hjärnan som ger upphov till ätstörningar, och allt som krävs för att sluta är att man ändrar uppfattning om det hela. Har noll empati för personer med ätstörningar då jag alltid har logik bakom mina tankar - och det är inte logiskt vara underviktig eller överviktig (no shit)

Nån som håller med?


   
Citera

Tyrael:

Nån som håller med?

Tycker synd om personer som har ätstörningar. Samma sak som att jag tycker synd om dom flesta varelser som är svaga, eller varelser som inte kan tänka logiskt. Tror att om man mot förmodan kan tänka logiskt och har äs så måste man vara svag i sinnet då man inte kan ändra uppfattning.


   
SvaraCitera

Problemet med psykiska störningar är att det inte finns nån större logik bakom dem. Därav termen "störning". Nånting är alltså fel.


   
SvaraCitera

jason:

Problemet med psykiska störningar är att det inte finns nån större logik bakom dem. Därav termen "störning". Nånting är alltså fel.


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera

skulle ju nog snarare se äs som en biverkning eller någon form av konsekvens av bristande omdömme.


   
SvaraCitera

tycker främst att själva ordet har blivit så enormt urholkat. annars nej.


   
SvaraCitera

håller inte alls med


   
SvaraCitera

Du tror inte att människan påverkas av sin omgivning på något vis? [crazy]

Tyrael:

Har noll empati

Tyrael:

Nån som håller med?

Ja.

Ensamvargen:

svag

Detta skulle varit applicerbart om vi alla hade haft lika förutsättningar på alla plan och vis, men nu lever vi inte i någon liberal flumfantasivärld där det så är.

Tycker att någon ambitiös person med samma åsikter som jag borde lägga ned energi på denna tråden. [crazy]


   
SvaraCitera

tycker det var roligt att ha ätstörningar för att ha något att göra som är roligt och jag mådde bra av det tills jag blev för smal


   
SvaraCitera

Det är en psykisk åkomma, och jag kan inte riktigt hålla med dig, även om jag vanligtvis ser de som lider av dessa som långt underlägsna mig


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Du tror inte att människan påverkas av sin omgivning på något vis? [crazy]

HAHA, Vad tror du att jag tror? Självklart kommer själva störningen från omgivningen, media, mobbning eller whatever. Betyder det att man tappar förmågan att tänka logiskt? Nej. Betyder det att man tappar förmågan att lyssna på utomstående på första uppmaning att det är fel att vara underviktig? Nej.


   
SvaraCitera

Ja, det är lätt att rationalisera det hela. Men det är mer komplicerat ändå. En sjuk människa kan inte fungera och tänka rationellt, varför det faktiskt blir en sjukdom. Idiot.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Ätstörningar (och andra psykiska störningar som inte härleds abnormellt) blir störningar just när den drabbade personens logiska tänk blir underordnat det sjuka tänket.


   
SvaraCitera
Tyrael
Ämnesstartare

Achtung:

Ja, det är lätt att rationalisera det hela. Men det är mer komplicerat ändå. En sjuk människa kan inte fungera och tänka rationellt, varför det faktiskt blir en sjukdom. Idiot.

Du menar att en innan mindre intelligent person som inte kan rationalisera som andra människor är de enda som får ätstörningar?

Låter mer troligt, då en intelligent person aldrig skulle få ÄS.


   
SvaraCitera