Aviseringar
Rensa alla

Ätstörningar?


Ämnesstartare

När kan man säga att man har någon slags form av ätstörningar?
Eller måste en läkare säga att man har en ätstörning eller kan man säga att man har det själv fast det inte är "läkarsagt"


   
Citera

när man lider av en ätstörning så har man ätstörningar


   
SvaraCitera
ailuja

När man passar in på symptomen kanske. 
Självklart kan man säga att man har en ätstörning fastän en läkare inte sagt det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ailuja:
När man passar in på symptomen kanske. 
Självklart kan man säga att man har en ätstörning fastän en läkare inte sagt det. 

Okej tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man är 158 cm och väger 52 kg tycker ni att det är för mycket?


   
SvaraCitera
reben

Johanna123:
Om man är 158 cm och väger 52 kg tycker ni att det är för mycket?

nej, det är inte för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

nej, det är inte för mycket.

Okej men lite mycket då?  För jag tycker att det är för mycket 


   
SvaraCitera
reben

Johanna123:

Okej men lite mycket då?  För jag tycker att det är för mycket 

det är möjligt att du tycker att det är för mycket. men enligt mig är det inte för mycket. om du är orolig bör du kontakta vården för att se över din vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

det är möjligt att du tycker att det är för mycket. men enligt mig är det inte för mycket. om du är orolig bör du kontakta vården för att se över din vikt.

Okej. Tack! 


   
SvaraCitera

Johanna123:

Okej. Tack! 

Gör inget dumt, och om du vet att du har ätstörningstendenser så försök sluta med de för allt i världen. En ätstörning får dig att tappa nära vänner och även ofta att betygen drar ner sig :/ INgen rolig period. Bara ångest ut av mat och mat är tyg gott såå aaa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Gör inget dumt, och om du vet att du har ätstörningstendenser så försök sluta med de för allt i världen. En ätstörning får dig att tappa nära vänner och även ofta att betygen drar ner sig :/ INgen rolig period. Bara ångest ut av mat och mat är tyg gott såå aaa.

Okej. Kan försöka men det säger jag till alla..  Men ja det är svårt när man vill gå ner i vikt. 


   
SvaraCitera

Johanna123:

Okej. Kan försöka men det säger jag till alla..  Men ja det är svårt när man vill gå ner i vikt. 

Ja, men du jag vill så innerligt gå ner i en storlek 32 / 24 men jag måste inse att jag kommer ändå inte må bra när jag väl kommer dit och det fungerar så att när du väl kommit dit du vill komma så kommer de lägga in dig och du blir normalviktig igen och du har bara slösat massa tid av ditt liv på att oroa dig på fel saker. Försök att tvinga i dig själv mat även fast du får ångest för det blir bättre


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

20.8 i BMI har du, alltså ligger du på lägre normalvikt. Sen är det inget konstigt med att tycka att man väger för mycket ändå, rätt naturligt pga tja... dagens samhälle så att säga. Men kom ihåg att du inte gör det hursomhelst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Ja, men du jag vill så innerligt gå ner i en storlek 32 / 24 men jag måste inse att jag kommer ändå inte må bra när jag väl kommer dit och det fungerar så att när du väl kommit dit du vill komma så kommer de lägga in dig och du blir normalviktig igen och du har bara slösat massa tid av ditt liv på att oroa dig på fel saker. Försök att tvinga i dig själv mat även fast du får ångest för det blir bättre

Nja.. jag tänker inte bli inlagd det kan dom glömma. 


   
SvaraCitera

Johanna123:

Nja.. jag tänker inte bli inlagd det kan dom glömma. 

fast om du är under 18 och hamnar under bmi 14 så kommer du bli tvångsinlaggd så det kan du inte direkt styra över :/


   
SvaraCitera