Aviseringar
Rensa alla

Äventyr på landet


Ämnesstartare

älgar/renar/rävar/rådjur ser man ofta på gården, även en björn inte så långt i från huset. Kommer ihåg en gång när jag hoppade på studsmattan (var skymning så det var lite småmörkt) så kom en älg springades i FULL fart ut ur skogen springandes mot mig :X var bara några få meter ifrån den, läskigt för det var enda gången jag har mött ett aggresivt djur :F


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

dom är väl rätt fientliga?

jodå, inga tamgrisar direkt[smile]

Jungman Jansson:

För typ två vintrar sedan var det mycket varg i mitt paradis, de var väldigt skygga när man mötte dem men på kvällarna kunde man höra dem yla från skogen, var lite mysläskigt

låter som ett paradis som passar mig, vart ligger det?[smile]

Nehas:

FULL fart ut ur skogen springandes mot mig

Vad hände? sprang den bara förbi eller va? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

låter som ett paradis som passar mig, vart ligger det?[smile]

I Bergslagen, sveriges hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

Vad hände? sprang den bara förbi eller va? 😮

Hoppade av studdsmatan och flög upp på altanen och skyndade mig in i huset. den gick in i skogen direkt efteråt igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

jodå, inga tamgrisar direkt[smile]

såg vildsvinbebisar (-kultingar? nvm, u get it.) bada i n liten bäck en annan gång när jag cyklade till sjön med kompisar. och mamman stod vid kanten typ
det var sött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

I Bergslagen, sveriges hjärta

det är fint där, året om[y]

enhimmelskdrog:

såg vildsvinbebisar (-kultingar? nvm, u get it.) bada i n liten bäc

åh hah, mysigt!
låter som du alltid cyklar till sjön[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bullen:

låter som du alltid cyklar till sjön[smile]

nä, men händer ofta saker på vägen dit och hem, hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

kommer bara på en grej
jag och en kompis cyklade till sjö typ 4-5 på morgonen
mötte en grävling
kompis trodde det var en katt så hon bromsade och lockade på den
jag "NEEJ DET ÄR EN GRÄVLING"
hon "det är en katt?!"
den sprang mot oss
men vi började cykla mot den (??) sen sprang den in i skogen

[bigsmile]

Minns att det låg en blank liten snok på gångvägen när jag och min pappa gick på en gångväg på landet när jag var liten.
Jag blev jätterädd och vägrade gå övht. Tror att det slutade med att han fick bära mig en lång bit.
Så fjantigt av mig.
Eller så gjorde han inte alls det. Minns också en gång när vi var och badade och det kom flera lösa schäfrar och sprang där vi skulle gå. Jag blev rädd och ville att han skulle bära mig och han ba eh nej kom nu, och lämnade lilla mig kvar.
[sad]


   
SvaraCitera

mh man bor nära naturen alltså.

Har annars bara nästankrockat med en räv när jag åkte pulka hemma på gräsmattan en vinter. Den var fin. Andra djurupplevelser har jag fått från hästryggen och det känns lite tryggare då på något sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade en nästintill tam räv vid vår fjällstuga förut. Den brukade sitta med oss när vi grillade [cute]


   
SvaraCitera

Coolt, själv kom jag riktigt nära en älg en gång, kollade ner i backen medan jag gick ett bra tag, när jag kollade upp för att se efter var hunden var så stod älgen där! [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Green_dreams:

är jag kollade upp för att se efter var hunden var så stod älgen där

oj, vad hände?!


   
SvaraCitera