Aviseringar
Rensa alla

Afa hycklare?


Ämnesstartare

De står ju för antifacism men använder våld när de protesterar.
Jag förstår inte hur de tänker när de kämpar mot extremister (uh yeah?) och mot facismen, men använder själva våld liksom [shake]

Finns det nån som inte tycker att Afa'are är hycklare och varför?


   
Citera

Våld och fascism är inte samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad ska man säga ... idioter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

men använder sig utav våld själva liksom [shake]

De är hycklare, ja. Enligt de är det bara tillåtet att använda våld om man har "rätt" politiska åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våld och fascism är ju inte riktigt samma sak heller. [zzz]


   
SvaraCitera

Chryseus:

Enligt de är det bara tillåtet att använda våld om man har "rätt" politiska åsikter.

Alltså.

De kollar väl tillbaka på andra "samhällsförbättrare" och hur de gått till väga för att få igenom sina idéer. De flesta har sett våld som en legitim väg att uppnå sina mål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skall bli ett sant nöje att följa denna tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De skulle ju inte göra det de gjorde om de inte såg att det hade någon effekt, för det har det tydligen haft. Naziströrelsen i många afa-täta städer krossas ju i princip.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

De kollar väl tillbaka på andra "samhällsförbättrare" och hur de gått till väga för att få igenom sina idéer.

Händelser som ligger 100-250 år tillbaka i tiden då samhället såg helt annorlunda ut? Way to go grottmänniska!

internet:

De flesta har sett våld som en legitim väg att uppnå sina mål.

Men fortfarande, om AFA anser sig ha rätt att använda våld för att uppnå sina mål så har väl andra ideologier/länder/whatever det också? Det de anser är förbättrande är kanske inte förbättrande för andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Finns det nån som inte tycker att Afa'are är hycklare och varför?

hycklare?!!!!!!!!! [mad][mad][mad][mad]

OF 5:

vad ska man säga ... idioter

du ja [cool]

Chryseus:

De är hycklare, ja. Enligt de är det bara tillåtet att använda våld om man har "rätt" politiska åsikter.

ja, för att det är enda sättet att stoppa SD & nazisterna att komma till makten, skicka oss tillbaka till Nazityskland!!!!!!! [chocked]

LENGE LEVE AFA!!!!!!!! KROSSA NAZZARNA!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

/

Du kanske skulle svara på mitt PM istället för att skriva här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

ja, för att det är enda sättet att stoppa SD & nazisterna att komma till makten, skicka oss tillbaka till Nazityskland!!!!!!! [chocked]

[zzz].. snacka om att överdramatisera SD och nazisternas inflytande i samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

LENGE LEVE AFA!!!!!!!! KROSSA NAZZARNA!!!!!!!!!!

Vad är det som är rätt och vad är det som är fel? Finns det något rätt och fel? Hur vet du det? Hur kom du fram till det?


   
SvaraCitera

Chryseus:

Händelser som ligger 100-250 år tillbaka i tiden då samhället såg helt annorlunda ut? Way to go grottmänniska!

Jag säger inte att jag sympatiserar med metoderna. Bara att det kanske är det "mest naturliga" tillvägagångssättet när man anser sig ha rätt trots att majoriteten inte håller med. Sedan brukar väl AntiFA legitimera sig som något majoriteten tycker men inte vågar, om jag inte har helt fel. [wink]

Chryseus:

Men fortfarande, om AFA anser sig ha rätt att använda våld för att uppnå sina mål så har väl andra ideologier/länder/whatever det också? Det de anser är förbättrande är kanske inte förbättrande för andra.

Ingenting är förbättrande för alla.

Jag kan inte försvara AntiFA för jag är inte en sympasitör, direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Händelser som ligger 100-250 år tillbaka i tiden då samhället såg helt annorlunda ut?

Våld uppnår ju saker även idag. Om du kunde inse hur stor påverkan våld har på dagens samhälle så skulle du inte våga säga något sånt där. Om du ser hur nazister hotar vanliga politiska ungdomsförbund och angriper politiska motståndare så skulle du inse vilket hot de är mot demokratin och också hur maktlösa polisen är inför rörelsen. AFA är ju en motreaktion på naziströrelsen, jag har funderat på att lägga upp vlogs där jag bemöter främlingsfientlighet men jag vet vad det skulle innebära - att jag skulle kartläggas, och att jag sklulle bli hotad. Det är allvarligt, eftersom det begränsar min yttrandefrihet, ett fundament i demokratin.


   
SvaraCitera