Aviseringar
Rensa alla

Afrikansk jättelandsnäcka


Ämnesstartare

Inte Gugge:

Muppen är la inte den seriösaste användaren på um?[wink] (fast den sötaste [blush]).

Tycker ej hon verkar söt, tycker lite synd om henne dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker ej hon verkar söt, tycker lite synd om henne dock.

Minns inte så mycket mer än avataren [sad]

Men åh, har mejlat annonsören nu! Vill köpa en snigel och döpa honom/henne till Frans!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Men åh, har mejlat annonsören nu! Vill köpa en snigel och döpa honom/henne till Frans!

Åh då kan vi vara galna snigeltanten och galna kattanten och ha picknick med våra djur [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Åh då kan vi vara galna snigeltanten och galna kattanten och ha picknick med våra djur

Ja! [bigsmile]
Men åh, vet ej om Gmail sammarbetade bra med blocket [sad] Skulle få en kopia att mitt mail, har inte fått den än!! Fast det lär ju ha kommit fram till henne ändå [blush] *nojjig*

Och Tobias har inget emot sniglar så länge han inte behöver klappa dem [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Ja! [bigsmile]
Men åh, vet ej om Gmail sammarbetade bra med blocket [sad] Skulle få en kopia att mitt mail, har inte fått den än!! Fast det lär ju ha kommit fram till henne ändå [blush] *nojjig*

Och Tobias har inget emot sniglar så länge han inte behöver klappa dem [bigsmile]

Jadå, säkert!

Tur det, men du bör få honom att klappa den lite iaf. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tur det, men du bör få honom att klappa den lite iaf.

Åh så söta de är [blush]

Har räknat ut att det nog är den sorten hon säljer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheeet... den där likna ju din morsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

Har räknat ut att det nog är den sorten hon säljer!

Mailbomba henne med frågor!
Har faktiskt aldrig träffat någon som haft "hussniglar" [blush]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Är det någon här på UM som har någon erfarenhet av detta djur?

Har haft typ... En jävla massa. Fina djur, om än lite tråkiga i längden[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Har haft typ... En jävla massa. Fina djur, om än lite tråkiga i längden

Åh! Men tråkiga gör inget, vill mest ha något att älska och är allergisk mot allt som har päls [sad][blush]

Vet du hur länge de lever? [cute] Och de är relativt lättskötta va? Har läst massa på internet osv [blush]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Åh! Men tråkiga gör inget, vill mest ha något att älska och är allergisk mot allt som har päls

Är mest skötseln som är tråkig, snäckorna i sig är fascinerande [love] Beroende på vad man får hem för snäckor då... Jag hade bla en iredalei som var skittråkig, ville aldrig visa sig. Föredrog marginata suturalis, de var mer framåt [love]

Inte Gugge:

Vet du hur länge de lever?

Nä, har sjukt dåligt sifferminne, men typ 5-10 år har jag för mig. Eller ja, nåt åt det håller då.
Får locka hit

Achatina:

.

och hoppas att hon minns [y]
Annars står det säkert nånstans på www.petsnails.co.uk (där finns för övrigt typ allt du behöver veta och en jävla massa mer, bästa snäcksidan ever)

Inte Gugge:

Och de är relativt lättskötta va? Har läst massa på internet osv

Inte bara relativt, de är sinnessjukt lättskötta, har de bara typ jord/mossa/annat bra i botten, värme, fukt och mat så är de så nöjda så. Iaf sålänge inget går fel, då kan det vara lite värre beroende på felet 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kilowatt:

Är mest skötseln som är tråkig, snäckorna i sig är fascinerande

Aah, okej. Det jag undrar här hur man sköter städning/hur ofta bottengrejs behöver ändras osv? Hittade inget fint på internet.

Kilowatt:

Föredrog marginata suturalis, de var mer framåt

De jag hittade på min ort var Achatina immaculata, hoppas de gillar att visa sig [cute]

Kilowatt:

Annars står det säkert nånstans på www.petsnails.co.uk (där finns för övrigt typ allt du behöver veta och en jävla massa mer, bästa snäcksidan ever)

Tack [bigsmile]

Kilowatt:

Inte bara relativt, de är sinnessjukt lättskötta, har de bara typ jord/mossa/annat bra i botten, värme, fukt och mat så är de så nöjda så. Iaf sålänge inget går fel, då kan det vara lite värre beroende på felet 😛

Ah, okej [bigsmile] Var lite nojig över att jag skulle lyckas döda stackarna, men jag har ju haft marsvin, katt och fiskar tidigare och de har ju överlevt [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men eeeeeeew köp ej en sån : S kommer aldrig våga hälsa på er mer isf :'(


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

Aah, okej. Det jag undrar här hur man sköter städning/hur ofta bottengrejs behöver ändras osv? Hittade inget fint på internet.

Typ varje/varannan vecka kanske, vet inte x) Jag brukade helt enkelt byta ut allt när det behövdes. Men plocka bajs varje dag iaf och lämna aldrig matrester framme, blomflugor och sjukt vidriga kvalster älskar snäckburkar med mat och bajs! [crazy]
Beror på vad man har i botten också iofs. Blomjord tex blir skitigt snabbare än spaghnummossa. På tal om det borde du passa på att gå ut och plocka en massa mossa innan snön kommer, mossa är överlägset bäst - bara att skölja rent och köra in i ugnen en sväng innan så all skit dör. Sen kan det återanvändas med samma procedur om och om igen [y]

Inte Gugge:

Ah, okej Var lite nojig över att jag skulle lyckas döda stackarna, men jag har ju haft marsvin, katt och fiskar tidigare och de har ju överlevt

No prob, sålänge de inte får för sig att matvägra (vuxna snäckor kan vara sjukt kinkiga med flytt, finns flera som svultit ihjäl när de matvägrat) eller nåt sånt trams så går det säkert finfint [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men eeeeeeew köp ej en sån : S kommer aldrig våga hälsa på er mer isf :'(

[sad] du behöver inte peta på den!

Kilowatt:

spaghnummossa

Fungerar det med andra typer av mossa? [crazy] (finns asmycket sådändär grön skogsmossagrej på min hemort)

Kilowatt:

På tal om det borde du passa på att gå ut och plocka en massa mossa innan snön kommer, mossa är överlägset bäst

Men åhh, vet inte vart man hittar mossa här [sad] *nyinflyttad*


   
SvaraCitera