Aviseringar
Rensa alla

AFS eller SD 2018


Skåneärbäst:
eller varför man ska rösta på partierna som vill göra sverige muslimskt

Ganska tråkigt med denna typ av okunskap och trångsynthet öht - men särskilt hos ungaTumme ned

Iofs borde jag lagt det på den nivå denna tråd ligger och bara sagt "bättre det än något annat"Oskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera

10 poäng åt kandidaten.

Storchen84:
Ganska tråkigt med denna typ av okunskap och trångsynthet öht - men särskilt hos ungaTumme ned

Iofs borde jag lagt det på den nivå denna tråd ligger och bara sagt "bättre det än något annat"Oskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera

heja storken, heja Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AFS youtube kanal har blivit borttagen pga "hets mot folkgrupp".
Men NMR har kvar sin kanal.
Man kan ju "undra" varför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Så SD är kolera som för närvarande går obehandladTumme upp

Hjärta

"SD koleran" borde väl vara väldigt "behandlad" med tanke på hur de fjäskar för etablissemanget?


   
SvaraCitera

presidente: "SD koleran" borde väl vara väldigt "behandlad" med tanke på hur de fjäskar för etablissemanget?

Är det "fjäsk" när man börjar prata om återvandring? Är det "fjäsk" när man på samma gamla dagisnivå hotar med att tvinga alliansen styra med en röd budget på samma sätt som man tvingade rödgröna styra med alliansbudget - bara för att man är tjurig för att man inte har något att säga till om? Är det fjäsk att i media sitta och prata om så kallade "skattefinansierade låtsasjobb" och hur nästan 100% av alla nyanlända som fått jobb bara fått sådana jobb?

SD fjäskar inte åt etablissemanget - SD är förvirrade och tjuriga och sitter med rumpan bar i sanden.

Hjärta


   
SvaraCitera

presidente:
Jag har märkt att det är många SD sympatisörer på UM idag.

Är det inte alltid många SD sympatisörer på UM?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Är det "fjäsk" när man börjar prata om återvandring? 

Ja, vad spelar återvandring för roll om den bara är frivilig?
DiIdLCVX4AAfVSq.jpg
De andra partierna är väl inte heller emot en frivilig återvandringspolitik?
Är du emot det?

Storchen84:

 Är det "fjäsk" när man på samma gamla dagisnivå hotar med att tvinga alliansen styra med en röd budget på samma sätt som man tvingade rödgröna styra med alliansbudget 

Källa på det? Hittar inget, Allt tyder på att de kommer att släppa igenom det.

Storchen84:  Är det fjäsk att i media sitta och prata om så kallade "skattefinansierade låtsasjobb" och hur nästan 100% av alla nyanlända som fått jobb bara fått sådana jobb?

I alla de stora frågorna så har de börjat att anpassa sig efter de borgerliga partierna, man vill t.ex inte längre ha en folkomröstnong om EU medlemskap och man röstade inte emot NATO värdlandsavtalet etc.
Man vill till och med höja antalet kvotflyktingar vi ska släppa in i landet.

Du har rätt om att SD är förvirrade.
De är förvirrade som tror att de kan bli en del av etablissemanget så länge de är snälla och lägger sig platt för sina mobbare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coleoptera:

Är det inte alltid många SD sympatisörer på UM?

Inte för 4 år sedan


   
SvaraCitera

AfS är ett primärt exempel på skiftandet i ett politisk koncept som kallas "Overton Window" (kan jämföras med åsiktskorridoren).

Det är skrämmande hur högerextremismen växer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coleoptera:
AfS är ett primärt exempel på skiftandet i ett politisk koncept som kallas "Overton Window" (kan jämföras med åsiktskorridoren).

Det är skrämmande hur högerextremismen växer.

Hört talas om metapolitik? 🙂


   
SvaraCitera

presidente:

Hört talas om metapolitik? 🙂

Nej, du får gärna förklara. Med hjälp av en snabb googlesökning verkar det vara något som ultra-högern fäster stor vikt vid.


   
SvaraCitera

presidente: Källa på det? Hittar inget, Allt tyder på att de kommer att släppa igenom det.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/%C3%A5kesson-kan-t%C3%A4nka-sig-st%C3%B6dja-s-budget-1.6952102

"- Jag kan inte utesluta någonting. Är man beredd att ta uppdraget som statsminister, då ska man vara medveten om svårigheterna i att få igenom 100 procent av sin politik. Då måste man nog vara beredd att prata även med mig, säger Åkesson till TT."

Inte direkt vad jag kallar för "vara snäll" och "lägga sig platt".

Hjärta


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda: någon som Annie Lööf!

Vi måste se till att skärpen straffs. Hjärta

Förövrigt kommer Afs inte få mer än någon procent i kommande valet. 


   
SvaraCitera

presidente:
DhwDO-fXcAMQ5DT.jpg

den här personen sammanfattar frågan bra


   
SvaraCitera