Aviseringar
Rensa alla

Aftonbladets valkompass inför riksdagsvalet - vad blir du?


S3ON:
öööh, måste läst flera frågor fel lr ngt :s  

fghfghfg_0.jpg

vill du inte rösta på häggis!? Blink


Ämnesstartare

Brukar alltid få KD i valkompasserna, men jag tänker då inte rösta KD för det. 

val.png


Ämnesstartare

Blivande_japan:

vill du inte rösta på häggis!? Blink

hellre kd än pp :s


Ämnesstartare

skoja men trodde inte pp skulle komma högst, hålr ej med dem i huvudfrågorna allssssssssss 


Ämnesstartare

1. V (27)
2. FI (27)
3.  MP (26)


Lod
 Lod

karta.png

Inte särskilt förvånad, förstod att jag skulle hamna ungefär där på kartan.


AIK
 AIK

Moderaterna och Centern blev det för mig. Sossarna och Vänstern kom sist, tur det!


mynona

Varför kan inte jag kopiera resultatet och klistra in bilderna här som andra har gjort? 

Jag fick:  

F! 21
V 21
Mp 19
S 15
C 8 
SD 7 
Fp 6
M 6
KD 4

Det var väntat, men som vanligt hamnar SD, som nästan bara handlar om invandring, högre upp pga andra frågor på mig som inte intresserar mig för invandringsfrågor öht. 

Jag hade velat kopiera den där kartan, men jag blev hur som helst placerat nästan ändå upp vid det övre vänstra hörnet mellan progressiv och vänster. 


mynona

Detta var svts: 

KOMPASSEN RESULTATDin partimatchningSå här stämmer dina åsikter överens med partiernas:

  • V89%Vänsterpartiet
  • FI86%
    Feministiskt initiativ
  • S84%
    Socialdemokraterna
  • MP76%
    Miljöpartiet
  • PP70%
    Piratpartiet
  • FP53%
    Folkpartiet
  • C43%
    Centerpartiet
  • KD41%
    Kristdemokraterna
  • M38%
    Moderaterna
  • SD32%
    Sverigedemokraterna

Jag får tydligen alltid höga siffror på SD för att jag jämt hoppar över invandringsfrågorna. De intresserar mig inte. 


I Aftonbladets blev jag tydligen moderat (?)
I SVT:s blev jag piratpartist

Oh, well


Ämnesstartare

Använde mig faktiskt av SVT:s kompass eftersom den är mycket bättre. Mina åsikter gick bäst ihop med SD och KD. Eftersom jag är höger-konservativ. Gillar dock inte alls SD:s politiker och skulle inte rösta på dem. KD hade jag definitivt kunnat rösta på. Som ni kan gissa så gick jag allra sämst ihop med FI och V. Men, men båda två av dem är riktiga mongopartier så det är ju inte så konstigt.


yay.PNG
waaaaa.PNG
Tycker SVT har mycket bättre frågor än vad Aftonbladet har.


Ämnesstartare

Hoppade över alla frågor gällande invandring eftersom det då är uppenbart vilket resultat man får.

konsv.png
konsv2.png

ansv.png


Ämnesstartare

Svarade på 28 frågor. Håller inte med SD när det gäller bistånd, arbetstid, nedladdning och homoadoptioner. 

a.png
Tycker annars att jag blev lite för långt åt höger än vad jag egentligen är då det inte fanns många frågor kring de områden jag själv är vänster i. 


Ämnesstartare

kakakaka:
fgfdgd.png

FIck som dig fast fick miljöpartiet längstupp haha!! Dom 3 första då