Aviseringar
Rensa alla

Åh, come on


Ämnesstartare

Är. Så. Trött. På. Att. Folk. Är. Så. Dåliga. På. Att. Stava!!!!!

Det är ingen bra egenskap, men jag blir galen på när folk är så fruktansvärt dåliga på att stava. Vi har skolplikt i Sverige och i skolan får vi lära oss att stava.
Det finns ju så klart anledningar för vissa, dyslexi tex. Men andra som helt enkelt är för lata eller dumma för att stava rätt tycker jag borde få smisk [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

är lat[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stör mig också grymt mkt på folk som ej kan stava,
skriver dock oseriöst på um dvs snabbt dvs slarvigt.
men folk som stavar fel i uppsatser och arbeten och liknande, wtf liksom är ni dumma i huvudet eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skriver snabbt och gör en massa slvarfel som jag inte orkar rätta. det här skreviber jag jättesnabbt bara för att demonstrera. förlåt :c jag mnar inget illa med att stava dåligt jag är bara lat och orkar inte korrekturläsa . fast okej, stora fel burkar jag rätta men det gör jag inte den här gångne. bara för att liksom. hehehe. gillar att skrivaf ort. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Du kommer antagligen att kunna räkna de "seriösa" svar som uppkommer. [bigcheers]

Förövrigt är brist på bra meningsuppbyggnad, med punkter och skiljetecken, oftast mycket mer störande än några stavfel här och var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Men andra som helt enkelt är för lata eller dumma för att stava rätt tycker jag borde få smisk [cry]

Ja men lixom om man är 3språkig så kanske man är dålig på stava. Om man t.ex. har flyttat omkring i sin uppväxt och inte fått lära sig allt. Om man har tid att bli förbannad över andras stavning så kan du ju lika gärna ta upp hur vi svenskar pratar engelska... Fy fan va fult det låter, låter respektlöst(själv har jag använd min engelska så pass mycket att jag kan gnälla på dom)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yeah, sjäklv orkar man ej skriva så korrekt här men grammatiken smat satvningen finns där inne i mig och det är dDET SOM RÄKNAS. oki-


   
SvaraCitera

Netherlick:

Ja men lixom om man är 3språkig så kanske man är dålig på stava.

Ju bättre språkkunskap man har desto lättare borde man ha för att stava. Jag kan skriva/tala omkring fyra språk och vill man kunna uttrycka sig ordentligt bör man studera språken från grunden, grammatiken. Att vara bra på talspråk är egentligen viktigare än stavning. Håller med om att det är en skymf:

Netherlick:

hur vi svenskar pratar engelska...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

hur vi svenskar pratar engelska

När jag var i England så intervjuade en tv-show mina vänner och mig (de gick på stan och stoppade folk och frågade en fråga). Efteråt så undrade de vilket land vi kom i från. När vi sa Sverige så blev de förvånade och för de hade gissat på USA eller Irland [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tönten:

skriver dock oseriöst på um

Inte Gugge:

slvarfel

Ingemarsdotter:

Förövrigt är brist på bra meningsuppbyggnad, med punkter och skiljetecken, oftast mycket mer störande än några stavfel här och var.

Jo men det gör ju alla! Tänkte mer på sånthär ;

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=291655


   
SvaraCitera
kachin

stör mig mer på folk som stör sig otroligt mkt på störande människor som stavar störigt fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Ju bättre språkkunskap man har desto lättare borde man ha för att stava

Jag har suttit i 12år med den svenska grammatiken och jag kan den knappt fortfarande, är till och med bättre på att stava och använda grammatik i engelska språket[tired] Men hey jag kanske bara är dum

Inte Gugge:

När vi sa Sverige så blev de förvånade och för de hade gissat på USA eller Irland [crazy][crazy][crazy][crazy]

Säger väl sig självt ni vågade prata engelska och det visar att ni var säkra på språket, sen har jag inte svårt att tro att alla dessa såpor du och dina kompisar har sett, har hjälp till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ogillar särskrivningar.
Var i en skola för ett tag sedan där det fanns en stor skylt som bajsade på hela svenska språket; "MAT SAL" [cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

MAT SAL

[cry]


   
SvaraCitera