Aviseringar
Rensa alla

AINA!


Åtta

Sebbenen:

VArför är ni så på han? Han säger ju att det är några tankar han inte vill ha. Alltså vill han ändra på sitt dåliga beteende.

Att han vill förändra sitt beteende är bra, men jag vill fortfarande inte ha poliser med rasistiska tendenser. En pedofil skulle inte få jobba på dagis, även om han försökte att förändra sitt beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Att han vill förändra sitt beteende är bra, men jag vill fortfarande inte ha poliser med rasistiska tendenser. En pedofil skulle inte få jobba på dagis, även om han försökte att förändra sitt beteende.

När du utrycker dig sådär blir det lite klarare [rolleyes]


   
SvaraCitera

Sebbenen:

Åtta: Att han vill förändra sitt beteende är bra, men jag vill fortfarande inte ha poliser med rasistiska tendenser.

Fast det här verkade ju vara mer en tanke han har fått i sin uppväxt han kanske inte går och slår ner alla blattar? Jag kan också ha en negativ inställning till blattar, men jag ser mig nog inte som rasist för det. (Men jag har många utländska vänner) [shake]


   
SvaraCitera

citatet är från "Åtta"


   
SvaraCitera
Åtta

Jafc:

Fast det här verkade ju vara mer en tanke han har fått i sin uppväxt han kanske inte går och slår ner alla blattar?

Man behöver inte gå och slå ned "blattar" bara för att det ska räknas som en tendens till rasism. Som polis är det tänkt att man ska tjäna folket oavsett härkomst och status. En polis som är avogt inställd emot personer med utländsk bakgrund kommer aldrig att kunna vara objektiv - inte ens om han eller hon själv vet med sig att de kan ha rasistiska tendenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också mycket fördomar om invandrare. men de kan man inte undgå, inte jag iaf. Det viktigaste är inte hur man tänker utan hur man agerar. Han har goda avsikter när han säger han vill sluta. Vem vet hur han fick de rasistiska tankarna till att börja med? Han kanske blev utsatt eller något [y]


   
SvaraCitera

mmjo, man vet ju aldrig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera