Aviseringar
Rensa alla

Airpods?


Ämnesstartare

Någon som har lite erfarenheter om Airpods (trådlösa hörlurar för Iphones) ? Tänkte skaffa ett par och undrar om Airpods påverkar telefonens batteritid mycket. Jag har ett par trådlösa hörlurar just nu som har sladdar och som kopplas upp med bluetooth som då drar jäkligt mycket batteri. Och då undrar jag om Airpods gör samma sak. Men Airpods använder väl inte bluetooth väl? De har väl något annat som heter Airplay? drar den här funktionen så mycket batteri som bluetooth gör?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

menar du tidepodsGalen


   
SvaraCitera

Airpods använder bluetooth såvidare du inte har iphone 7 eller bättre, har ej egna men vill skaffa och har lite kunskap, tror inte dom drar extra batteri dom har ju eget batteri med själv märker jag inte av ngt med egna hörlurar


   
SvaraCitera

vincebruh:
Någon som har lite erfarenheter om Airpods (trådlösa hörlurar för Iphones) ? Tänkte skaffa ett par och undrar om Airpods påverkar telefonens batteritid mycket. Jag har ett par trådlösa hörlurar just nu som har sladdar och som kopplas upp med bluetooth som då drar jäkligt mycket batteri. Och då undrar jag om Airpods gör samma sak. Men Airpods använder väl inte bluetooth väl? De har väl något annat som heter Airplay? drar den här funktionen så mycket batteri som bluetooth gör?

AirPods påverkar inte batteritiden i din iPhone alls (eller åtminstone så lite att det inte märks...), om du är van att använda bluetooth, för jo, AirPods använder också det.

AirPlay är tekniken Apple har för att spela upp media och använda skärmdubblering (visa din iPhones skärm på en iPad t.ex). Det har inget med AirPods att göra.

Batteritiden är för övrigt bra (~5 timmar) och eftersom de laddas i sitt laddningsfodral (duh!) så kan du ju ladda de om de tar slut när du är ute någonstans. Ett fulladdat laddningsfodral kan ladda AirPodsen fullt flera gånger. Jag laddar mitt laddningsfodral 1 gång i veckan ungefär, om ens det. Men det beror såklart på hur mycket du använder de. Jag kanske kommer upp i 20 timmar en normal vecka.

Hoppas du blev klokare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pwoper Fish:

 om du är van att använda bluetooth, för jo, AirPods använder också det.

detta förstod jag inte riktigt?...


   
SvaraCitera

vincebruh:

detta förstod jag inte riktigt?...

AirPods använder också bluetooth!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pwoper Fish:

AirPods använder också bluetooth!

på vilket sätt använder Airpods bluetooth? som jag sett på youtube, så används airpods via funktionen airplay? :p


   
SvaraCitera

vincebruh:

på vilket sätt använder Airpods bluetooth? som jag sett på youtube, så används airpods via funktionen airplay? :p

AirPods använder bluetooth! Om du kollar på Apples hemsida så står det under teknisk information. Länk till AirPods

Här har du en förklaring vad AirPlay är.


   
SvaraCitera