Aviseringar
Rensa alla

åk 7


Ämnesstartare

hur mycket poäng tycker du att man ska gå ut med i 7an?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Precis lagom mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå poäng? Får man betyg i 7.an nu eller vaddå? O.o


   
SvaraCitera

Xisco:
Vadå poäng? Får man betyg i 7.an nu eller vaddå? O.o

Från sexan har jag för mig. Idiotiskt.

Man behöver inte tänka på poäng förrän på vårterminen i nian. Tänk istället på att lära dig så pass mycket som möjligt och göra ett bra jobb inför lärarna.


   
SvaraCitera

tillräckligt mycket för att man ska känna att man varit med på lektionerna och hängt med liksom. att satsa på MVG i allt från första dagen i sexan lär bli väldigt väldigt tungt, och åtminstone för 5 år sedan ville "alla" ha mvg i allt och stressade som fan för de 320 p det innebar då. Grejen var väl att såhär på "landet" var det inga utbildningar som hade över 200 i intagningspoäng och 240 p var vg i allt. lägg krutet där det hör hemma istället. se till att ha betyg i kärnämnena och lägg allt betygssiktande på nian istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
tillräckligt mycket för att man ska känna att man varit med på lektionerna och hängt med liksom. att satsa på MVG i allt från första dagen i sexan lär bli väldigt väldigt tungt, och åtminstone för 5 år sedan ville "alla" ha mvg i allt och stressade som fan för de 320 p det innebar då. Grejen var väl att såhär på "landet" var det inga utbildningar som hade över 200 i intagningspoäng och 240 p var vg i allt. lägg krutet där det hör hemma istället. se till att ha betyg i kärnämnena och lägg allt betygssiktande på nian istället.

De har ett annat poängsystem nu i kombination med det nya betygssystemet..
Ont: Satsa på A, B, eller C! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går så gott du kan, det brukar räcka.


   
SvaraCitera

S3ON:

De har ett annat poängsystem nu i kombination med det nya betygssystemet..
Ont: Satsa på A, B, eller C! 

jag vet, drf jag skrev våra poäng och ca vad de motsvarade. folk kom in på nv här utan att ha godkänt i alla ämnen... Vad motsvarar det idag, E/D?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A - MVG, B - VG+, C - VG osv. Principiellt sett motsvaras det så.

elverpigen:

jag vet, drf jag skrev våra poäng och ca vad de motsvarade. folk kom in på nv här utan att ha godkänt i alla ämnen... Vad motsvarar det idag, E/D?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Vad motsvarar det idag, E/D?

E är typ G, svagt G. F är ju IG.


   
SvaraCitera

S3ON:

E är typ G, svagt G. F är ju IG.

hur lr som. översätter man till vårt betygssystem behövde man inte ha godkänt betyg i alla ämnen för NV mitt antagninsår. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör ditt allra bästa. Då känner man sig nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: översätter man till vårt betygssystem behövde man inte ha godkänt betyg i alla ämnen för NV mitt antagninsår.

Nä det är ju så klart olika för olika skolor osv. Jag kom in på IT med ~100p, tack vare JB som blev sjukt opopulärt de senare åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I 7:An had jag bara 250


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå om du redan har åkt sju gånger borde du väl ha maxpoäng


   
SvaraCitera