Aviseringar
Rensa alla

åka bort


Ämnesstartare

om ungefär en månad ska jag åka bort i två veckor, 10 skoldagar, och jag är jätteorolig för hur det ska gå för mig. jag vet att det inte är någon längre tid, men ändå...
har börjat i ettan och läser samhällsvetenskapliga programmet. det jag är mest orolig över är matten, det har alltid varit mitt sämsta ämne. gick ut med ett vg i slutbetyg men tycker inte att jag förtjänar det... läser alltså matte a + b nu på ett år, och är orolig över det höga tempot, jag behöver all tid jag kan få. har tre st dubbeltimmar i veckan (+ eventuella stödtimmar, men tror tyvärr inte jag kommer få såna) och har sån jävla ångest för alla timmar jag kommer missa.
vad gör jag om jag kör fast? pappa kan sen länge inte hjälpa mig, det är för svårt för honom. andra i familjen är uteslutet.
hur ska jag komma tillbaka efteråt? alltså, usch, magen bara vrider sig i ångest, hur fan ska jag klara detta?

någon som åkt bort och har några tips på hur jag fixar detta, både när det gäller matte och de andra ämnena? behöver alla råd jag kan få.


   
Citera

ta med dig böckerna dit du ska åka.


   
SvaraCitera

Sätt dig åt sidan med diverse lärare så kan ni gemensamt gå igenom det du kommer missa och så kan du ta med dig det material du behöver/plugga osv.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

"Vad gör det här om hundra år?"
Det finns faktiskt folk som varit sjuka i två veckor eller skolkat men ändå lyckats komma ikapp så var inte orolig. Din resa kommer inte ha någon som helst betydelse för din framtida utbildning. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ta med dig böckerna dit du ska åka.

jo, hade tänkt det ju...

Angelize:

Sätt dig åt sidan med diverse lärare så kan ni gemensamt gå igenom det du kommer missa och så kan du ta med dig det material du behöver/plugga osv.

ska jag göra[y] väntar några veckor tills jag har träffat dem alla en gång iallafall... 😛


   
SvaraCitera

två veckor är ju ingenting jag var väl borta motsvarande tid och lyckades ändå skrabbla g i franska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Det finns faktiskt folk som varit sjuka i två veckor eller skolkat men ändå lyckats komma ikapp så var inte orolig. Din resa kommer inte ha någon som helst betydelse för din framtida utbildning.

ja, ena stunden känner jag bara att vafan, det är bara ett tryck på ett papper sen! men har alltid haft prestationsångest och ett G eller VG är detsamma som ett IG för mig, ungefär. helt värdelöst[sad]
men ja... vill bara gå in med en positiv inställning med tron om att det faktiskt kommer gå bra, men sen är allt nytt, jag vet inte exakt hur pass mycket svårare det kommer bli, känner inte mina lärare, mina lärare känner inte mig... ja, du vet, så många faktorer. så jag är så nervös att jag skulle kunna spy just nu.


   
SvaraCitera

Angelize:

"Vad gör det här om hundra år?"
Det finns faktiskt folk som varit sjuka i två veckor eller skolkat men ändå lyckats komma ikapp så var inte orolig. Din resa kommer inte ha någon som helst betydelse för din framtida utbildning. [smile]

Ovant att se dig såhär seriös. [tard][tard]


   
SvaraCitera

puckoboll:

men har alltid haft prestationsångest och ett G eller VG är detsamma som ett IG för mig, ungefär. helt värdelöst[sad]

Usch, det verkar så jobbigt att tänka sådär. [shake]

schism:

Ovant att se dig såhär seriös. [tard][tard]

På ett bra sätt va. [crazy]


   
SvaraCitera

puckoboll:

jo, hade tänkt det ju...

och innan du åker kan du ju prata med någon lärare och skriva ner det du har svårt för jätteutförligt så du kan läsa in ddet [y]


   
SvaraCitera

Angelize:

På ett bra sätt va. [crazy]

Ja, du verkar inte helt oklok. [cool][y]


   
SvaraCitera

sluta tänk så mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Usch, det verkar så jobbigt att tänka sådär.

det tar en hel del kraft ja...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera