Aviseringar
Rensa alla

ÅKA GRATIS I STHLM MED FEJK SMS BILJETT FÖR IPHONE?


Ämnesstartare

Hej

Jag blev tipsad om denna sida av en kompis:
http://www.hurrdurrreklamärdumt.com

Om man går in på den med sin iphone o väljer lägg till på hemskärm och sen öppnar den via ikonen på "hemskärmen" kan man göra en fejkad smsbiljett. Har flera kompisar som säger att det är hur lugnt som helst men jag undrar hur säkert det är? Testat själv några gånger och då var det inga problem men vad kan hända riktigt om man åker fast? kan man åka fast?


   
Citera

Böter på 1400:- eller vad det nu är. Fängelse är heller inte omöjligt men inte så troligt.


   
SvaraCitera

El Guaje:

Fängelse är heller inte omöjligt men inte så troligt.

Det kan man väl ändå inte få? :S Såvida man inte vägrar att betala in i det längsta.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Det kan man väl ändå inte få? :S Såvida man inte vägrar att betala in i det längsta.

Vet inte om det någonsin hänt men om jag inte har fel skriver både SL och SJ detta som som tänkbara följder så helt omöjligt är det nog inte.


   
SvaraCitera

haha fängelse[party]


   
SvaraCitera

El Guaje:

Vet inte om det någonsin hänt men om jag inte har fel skriver både SL och SJ detta som som tänkbara följder så helt omöjligt är det nog inte.

Ringa urkundsförfalskning kan ge böter eller högst 6 månader fängelse, om man är ostraffad och ung kan man alltså som högstfå vilkorlig dom i praktiken. Dessutom är värdet på det man förfalskar så litet att det aldrig skulle bli fängelse, antagligen skulle åklagaren bara föreslå strafföreläggande.


   
SvaraCitera
time
 time

Fast nej.


   
SvaraCitera
time
 time

Tråden låst


   
SvaraCitera