Aviseringar
Rensa alla

Åka iväg med flickvän jag 17 hon 15 ..


Ämnesstartare

Jag planerar en resa med min flickvän jag är 17 och hon är 15. Vi har vart tillsammans i ett år. Vi planerade en resa till Belgien nu i Februari med Ryanair.

Men tror ni att vi kommer att lyckas att boka dem biljetterna då hon bara är 15 men ändå har tillåtelse från sina föräldrar, för det stog något om att hon måste ha ett intyg. Och på ryanairs hemsida kan jag inte hitta något intyg man kan ladda ner. Kan man få tag på det intyget via polisen som man senare kan visa upp på Ryan airs flygplats?

Eller hur kommer det att gå till?[sad]


   
Citera

Eh be bara era föräldrar boka? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proffset17:

Eller hur kommer det att gå till?[sad]

Förlåt om jag är dum nu, men finns det någon åldersgräns för att flyga? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nja, men det står på Ryanair att man behöver ett intyg och allt det?
förstår inte det hela helt riktigt.[n]


   
SvaraCitera

förstår du inte vad Rayanair menar är du nog för ung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spikroligt!


   
SvaraCitera

hammartråkigt!


   
SvaraCitera

Proffset17:

Eller hur kommer det att gå till?[sad]

Trodde du var proffs! [surprised]


   
SvaraCitera

Proffset17:

Men tror ni att vi kommer att lyckas att boka dem biljetterna då hon bara är 15 men ändå har tillåtelse från sina föräldrar, för det stog något om att hon måste ha ett intyg.

Ryanair tillåter inte personer under 16 att resa utan vuxens sällskap. Eftersom du inte är över 18 och hon är under 16 lär det bli problem. Ryanair är billiga, men inte det minsta flexibla med sina regler. Prova skriv ett mejl till deras kundtjänst och fråga där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Förlåt om jag är dum nu, men finns det någon åldersgräns för att flyga? [confused]

6 eller 7 års gräns, dock vet jag inget om utomlands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Ryanair tillåter inte personer under 16 att resa utan vuxens sällskap. Eftersom du inte är över 18 och hon är under 16 lär det bli problem. Ryanair är billiga, men inte det minsta flexibla med sina regler. Prova skriv ett mejl till deras kundtjänst och fråga där

då får jag ta och göra det, tack skall du ha !


   
SvaraCitera

Flyg SAS istället.. Då slipper du en massa strul helt enkelt!


   
SvaraCitera