Aviseringar
Rensa alla

Åka kollektivt


Ämnesstartare

Okej mi vet redan att jag har en synnedsättning som inte går. Att fixa med glasögon o därmed skelar jag o därmed kan jag inte få något körkort. Jaha de är inte lätt o bara jag har inte haft det lätt skulle jätte gärna på Gud skaffa körkort men de går inte för min syn räcker inte till! Jag grät fan igår för min farsa för att jag inte kan ta körkort asså ni som lever guld o har perfekt syn o bil ni fattar inte hur med känns att kan aldrig kan ta körkort. Men min pappa sa " de spelar ingen roll för om 10 år så är dem självkörande bilarna här. Jag  kan. Inte vänta i 10 år?  Asså ni som åker buss hur tycker ni det funkar?  Men asså jag ser typ förvånadsätt bra för att ha synnedsättning  jag cyklar jag åker buss. Kan man åka buss  medan den  man väntar tills självkörande bilarna släpps på marknaden?  Vad tycker ni om detta inlägget 🙂 ? Tycker ni man ska skämmas över något?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har körkort men har inte kört bil på snart ett år. Så visst går det utmärkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inget att skämmas över. Troligtvis fungerar kollektivtrafiken i Göteborg (har för mig att du bor i Göteborg?) väldigt bra. Det ä ju en ganska stor stad så skulle bli förvånand om du inte skulle klara dig helt på kollektivtrafiken


   
SvaraCitera
myten

Kan rekommendera dig att inte flytta till landsbygden i alla fall. Har knappt rört mig utan fordon sen jag fyllde 15. 


   
SvaraCitera

Om jag klarar mig bra här uppe i norr utan bil borde du kunna klara dig i Göteborg. 


   
SvaraCitera

kollektivt brukar funka bra men då jag studerade i annan stad så åkte ja buss och de enda som var jobbigt var att gå upp tidigare för att hinna med bussen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GIF-bewildered-confused-look-skeptical-u


   
SvaraCitera
mens
 mens

finns ju hur många som helst som inte har körkort. man klarar sig bra på kollektivtrafik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså du borde nog inte cykla heller, det kräver ju också ganska bra syn, hinder kan plötsligt dyka upp som du ej hinner se i tid osv. 

Ganska mysigt att åka kollektivt och titta på människor ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du bor i en större stad har du nog int så stort behov av körkort/egen bil ändå
int kört på typ 5 år =p

e nog lite skraj för att köra nu.. 
minns att ja förra året typ hörde hur några stod o snacka om att dom behövde åka nånstans o ja ville vrkligen int köra så ja smög iväg o hämtade en öl o började dricka
o så kom dom in o ba "men du, stevens, kan du int köra blabla?"
o ja ba "öh oj.. nä asså ja har ju druckit öl ja..srrry"

Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kmr nog inte börja köra för än man kanske har familj
elr en flickvän som kräver de

får nog förbli singel resten av livt 
då slipper ja nog köra bil


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Felet med kollektivtrafik är att det tar så mycket mer tid i anspråk. Att det är som att be om att vara försenad till allt när en inte förutsätter att minst en av färdmedlen kommer att vara försenad eller inställd. Men det är så det ska vara antar jag. Sen är det ju fördelaktigt att tycka om att umgås med skrikande barn, alkisar och anat trevligt liv. Men det är ju billigare än körkort och bil, beroende på hur en räknar. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Fördelar med att inte ha körkort:

- Man blir aldrig kompisen som måste köra hem ens dyngraka vänner. Man kan alltså vara den dyngraka vännen istället. 
- Man behöver inte bära ansvaret för andras säkerhet om andra åker med.
- Man slipper personer som utnyttjar en för att få skjuts.
- Det är dyrt att ha bil, och det vill man kanske ha om man har körkort?
- Man undkommer troligen betydligt fler raseriutbrott om man inte kör. Vissa är idioter i trafiken, och då inte bara bilister. 


   
SvaraCitera

Cykla är typ bäst i världen om man inte bor i Stockholm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Fördelar med att inte ha körkort:

- Man blir aldrig kompisen som måste köra hem ens dyngraka vänner. Man kan alltså vara den dyngraka vännen istället. 
- Man behöver inte bära ansvaret för andras säkerhet om andra åker med.
- Man slipper personer som utnyttjar en för att få skjuts.
- Det är dyrt att ha bil, och det vill man kanske ha om man har körkort?
- Man undkommer troligen betydligt fler raseriutbrott om man inte kör. Vissa är idioter i trafiken, och då inte bara bilister. 

Så se finns även bra saker o inte ha körkort,?


   
SvaraCitera