Aviseringar
Rensa alla

Åka kollektivt


Ämnesstartare

S3ON:
Alltså du borde nog inte cykla heller, det kräver ju också ganska bra syn, hinder kan plötsligt dyka upp som du ej hinner se i tid osv. 

Ganska mysigt att åka kollektivt och titta på människor ju!

Så dålig syn har jag cykling går mycket långsammare  i biltrafiken går de så fort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
finns ju hur många som helst som inte har körkort. man klarar sig bra på kollektivtrafik.

Så jag klarar mig bra med  buss då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

Så dålig syn har jag cykling går mycket långsammare  i biltrafiken går de så fort

Nu underskattar du hastighet och reaktionstider!


   
SvaraCitera
mens
 mens

Danne_cars:

Så jag klarar mig bra med  buss då?

jarå!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Danne_cars:

Så se finns även bra saker o inte ha körkort,?

Jadå! 


   
SvaraCitera

på landsbygden skulle de va segt utan körkort om man bor ca 3 mil eller mer ute på bygden, finns liksom ingen buss som åker regelbundet förbi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor man i ett hyfsat större samhälle/kommun så går det alldeles utmärkt att klara sig utan bil. Eller snarare är väl sanningen den att kommunerna jävlas så fruktansvärt med bilägarena så bilägarna ger upp och slopar bilen och åker kollektivt istället. De blir helt enkelt TVINGADE av kommunerna att åka kollektivt istället. 

Bor man däremot i glesbygd och jobbar några mil från bostaden så blir det segt.

Får jag fråga. De mäter ju synen på båda ögonen från 1.0 och nedåt. 1.0 är vad man brukar kalla fullgod syn. Hur mycket har du?

Att ha glasögon och körkort är inget hinder. Jag MÅSTE själv använda glasögon när jag kör bil. Det står på körkortet som ett av "villkoren". Men jag kör lika bra ändå.  Glad


   
SvaraCitera