Aviseringar
Rensa alla

Åka till LA och bli känd


HAHA


   
SvaraCitera

va kul du är, jag gillar dig [bigsmile] [cool] hehehe


   
SvaraCitera

Vill du tillräckligt så lyckas du. Vill du inte, så hamnar du slutligen på ICA... no offense... haha njä, men du funderar på modell, skådespelerska eller artist säger du.

Redan där kommer problemet in... Alltså, du måste betämma dig för exakt vad du vill bli och verkligen satsa 100 på det och inte endast 99. Däremed även en sak och inte tre. Annars funkar det inte.

Men artist? Då måste du vara en jäkla bra sångare och konkurrensen blir stenhård, så det tror jag inte går vidare bra, om du nu inte är något alldelles extra.

Modell... Är du jätte snygg? Vem som helst lyckas ju inte här. Och jag tycker personligen att du ska skippa modell-drömmen.

Skådespelerska finns det säkert godast chanser i. Men det är ju som sagt om vill tillräckligt. Det räcker inte med att drömma och bara göra det man ska för att bli en, utan på all tid du har satsa... Hur är det med engelskan? Bra att börja träna på den redan! Och utseendet är viktigare även här än man tror, så man kan ju inte se ut hur som helst -.

Men mitt tips nudå... Gå/gå klart gymnasiet, natur eller teknik bör du satsa på eller något skådespelargymnasi (om nu dessa linjer existerar fortfarande)

Medans börjar du på teater om du nu inte redan gör det, satsa också på engelskan och speciellt uttalandet. Håll dig i form och skick, och efter gymnasiet söker något universitet eller nått i USA. Där det håller på med det du vill bli.

Självförtroendet, utsendet samt talangen är det vikigaste, tänk på det!


   
SvaraCitera

350 miljoner människor. Och du tror det är lättare att bli känd där än i sverige? [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Men artist? Då måste du vara en jäkla bra sångare och konkurrensen blir stenhård, så det tror jag inte går vidare bra, om du nu inte är något alldelles extra

Måste man verkligen det? För nu pratar jag inte sångare som typ Christina Aguleira eller Celine Dion. Utan mer pop artister som Katy perry, Rihanna. Katy Perry är ju faktilskt ett utmärkt exempel på en som INTE sjunger bra. Även kesha som också är stor och sjunger mycket sämre än jag.

Jag trodde mer popartist handlade om att ha massa tur och få en hitsingel, ha massa kontakter mycket personlighet och självklart viljan, mer än någon annan..

teensoundman:

Modell... Är du jätte snygg? Vem som helst lyckas ju inte här. Och jag tycker personligen att du ska skippa modell-drömmen.

Jag vill inte skryta eller något sådant men grejen är att jag faktilskt är extremt bra framför kameran naturligt. Om jag knäper tio bilder och posar till, alla blir på något konstigt vis jättebra. Jag antar att jag är "snygg" på en del sätt för att jag får sådan uppmärksamhet. Det är jättesvårt att bedöma sitt eget utseende.

Tack för ditt svar 🙂
Och tro mig, jag har viljan. Alltså den är så jäkla stark så det bara brinner inom mig, vill, vill, vill. Alltså jag fattar att det måste finnas hur många tjejer som helst som mig. Men.. gud vad jag vill, jag ÄR den som vill mest. Jag är den som drömmer om det. Mer en någon annan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

teensoundman:

Men mitt tips nudå... Gå/gå klart gymnasiet, natur eller teknik bör du satsa på eller något skådespelargymnasi (om nu dessa linjer existerar fortfarande)

Nja.. Går i nian. Det känns som ju tidigare desto bättre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

x_marty:

Om du någonsin ska bli nätkändis (eller känd över huvud taget) så måste du hela tiden interagera med människorna omkring dig. Och vidare engagera dem. Jag önskar dig ett stort lycka till. Men glöm för gudskelov inte bort vem som gav dig rådet, när du väl är känd.

Det ska jag. Tack och nej då 😉


   
SvaraCitera

Jag råkar ha en del kontakter i LA.

Skicka ett PM med bild så ska jag höra mig för.

[wink]


   
SvaraCitera

Isabelle15:

Även kesha som också är stor och sjunger mycket sämre än jag.

Isabelle15:

jag faktilskt är extremt bra framför kameran naturligt.

Isabelle15:

jag ÄR den som vill mest. Jag är den som drömmer om det. Mer en någon annan.

åk dit o bli känd då
du verkar ju vara en stjärna redan


   
SvaraCitera

De flesta människor som lyckas med att bli sådär superkända, och dessutom blir rätt bra på det de gör, har nog sällan som ambition att bli superkända. Det krävs väldigt mycket originellitet för att komma in i undehållningsbranschen. "Talang" är ofta inte tillräckligt i en stad med nästan 4 miljoner invånare. Dessutom så tror jag att kändisskap ofta innebär mindre kontrol över sitt eget liv, och inte ger någon större frihet då du måste leva med människor som säger åt dig hur du ska klä dig, vad du ska äta för att inte bli tjock så inte alla paparazzis ska börja skriva om dig, vad du ska tycka och säga i media så du förblir en "god förebild" osv.
Sen att bli känd bara för att "bli känd" och tycka det är coolt med vädelösa massmedieprodukter som Lady Gaga är ingen jävla ambition överhuvudtaget. Jag fattar inte varför man ska bli känd för saker om man inte har något att bli känd för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Sen att bli känd bara för att "bli känd" och tycka det är coolt med vädelösa massmedieprodukter som Lady Gaga är ingen jävla ambition överhuvudtaget.

Jag tycker inte det är "coolt", men jag förstår inte att du kan tycka hon är värdelös? Dessutom är att bli känd det jag vill, och det går inte att ändra. Jag tror iallafall att jag kommer bli lycklig av det, oavsett,


   
SvaraCitera

Isabelle15:

Jag tycker inte det är "coolt", men jag förstår inte att du kan tycka hon är värdelös?

Ja, jag skrev ju det... hon är en massmedial produkt på en kommersiell marknad. Faktum är att kändisskap handlar rakt av att bli en konsumtionsprodukt. Rika kändisar måste nog vara bland de mest kapitalförstörande människorna i det jävla samhället. Men jag vet inte, du är 15 år så att diskutera med dig är väl som att prata med en bänk.

Isabelle15:

ag tror iallafall att jag kommer bli lycklig av det

Absolut, have fun... [rolleyes]


   
SvaraCitera

men varför? bara bli känd för att bli känd? tror iof de flesta 12åringar vill det så är nog ganska stor konkurrens sorry.


   
SvaraCitera

1. lady gaga är inte känd.

2. eftersom du nänmer lady gaga så kommer du misslyckas. hon är ute om 2 år

3. du kommer misslyckas

4. gör nåt vettigt istället

hade du sagt nåt annat än lady gaga hade jag stöttat dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

tror iof de flesta 12åringar vill det så är nog ganska stor konkurrens sorry.

15

patrick bateman:

1. lady gaga är inte känd.

Nej.. Verkligen inte ^^

patrick bateman:

eftersom du nänmer lady gaga så kommer du misslyckas. hon är ute om 2 år

Varför tror du det?

patrick bateman:

3. du kommer misslyckas

För att..?

patrick bateman:

gör nåt vettigt istället

Som t.ex.. Något som jag inte vill göra..?


   
SvaraCitera

Tamburinmannen:

Jag fattar inte varför man ska bli känd för saker om man inte har något att bli känd för.

Fast hon skriver ju åtminstone sin egen musik. Cred för det.
Men förstår din poäng och håller fullständigt med.


   
SvaraCitera

Isabelle15:

Nej, alltså det är inte att jag vill ha bekräftelse eller något sådant

yeah right


   
SvaraCitera