Aviseringar
Rensa alla

Åka till USA och kolla på NBA


Ämnesstartare

Hej allesammans

Jag och två vänner har bestämt oss för att åka till USA till vintern eller våren. Vi är intresserade av att kolla på en eller fler NBA matcher. Vi undrar om det finns någon där ute som varit med om samma sak. Vi har precis bestämt oss för att åka men är inte säkra på hur vi ska tänka. Är det någon som har tips eller annat man bör tänka på om detta går det jättebra att svara!

Tack på förhand


   
Citera
Ämnesstartare

Är inte sportbiljetter i USA jävligt dyrt? Har för mig att biljetter till iaf NHL-hockey var jävligt dyrt när jag var där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var 21 år eller äldre om ni ej har päron med er, annars suger merparten av Jänkarland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var 21 år eller äldre om ni ej har päron med er, annars suger merparten av Jänkarland.

Har du varit i USA?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Murce:

Vi undrar om det finns någon där ute som varit med om samma sak.

Jag och en kompis ska till USA (NYC) över nyår och titta på New York Rangers - New York Islanders i Madison Sq... och göra en massa annat så klart.

Vart hade ni tänkt åka? Har ni några favoritlag ni vill se? NYC är ju absolut det billigaste alternativet med tanke på priset för flygbiljetterna. Tänk också på att ni måste införskaffa er vars ett turistvisum från ambassaden i Sverige. Sen kan ni leta upp något billigt boende på http://www.hostels.com eller http://www.booking.com Jag vet inte när biljetterna till NBA-säsongen släpps men det absolut enklaste om man vill titta på en NHL-match är att använda sig av lagens biljettsystem där man kan köpa av årskorts-innehavare som säljer biljetter till enskilda matcher.

Ett årskort till New York Rangers går ju loss på ca 35 000-40 000kr så det är ju många som köper ett och sedan säljer ut de matcherna de inte vill gå på. Skulle tro att det är samma gällande NBA.

Hoppas det hjälpte!

isola:

Var 21 år eller äldre om ni ej har päron med er, annars suger merparten av Jänkarland.

Eh, var har du fått det ifrån? Det stämmer verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Eh, var har du fått det ifrån? Det stämmer verkligen inte.

Beror ju på vad man vill kunna göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Beror ju på vad man vill kunna göra.

Vad har du i åtanke när du säger att man måste vara 21?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Vad har du i åtanke när du säger att man måste vara 21?

Menade mest att man skulle vara myndig, så att man slapp dra med sig föräldrar etc.


   
SvaraCitera

Get a car. Unless ni ska till NYC eller ett ställe med normala transporter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt se Chicago Bulls eller Celtics[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Menade mest att man skulle vara myndig, så att man slapp dra med sig föräldrar etc.

Har aldrig behövt vara myndig för att ha kul och klara mig bra utan föräldrar [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Coolt se Chicago Bulls eller Celtics

Vad ball att du sa det, det var faktiskt någon av dem vi hade tänkt se! [bigsmile][bigcheers]

Chryseus:

Hoppas det hjälpte!

Det lär det göra! Tack så mycket [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Murce:

Det lär det göra! Tack så mycket [bigsmile][bigsmile]

Det var så lite så.[smile] Uppdatera oss när ni varit där borta och berätta hur det gick!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Murce:

Vad ball att du sa det, det var faktiskt någon av dem vi hade tänkt se!

Coolt[cool]


   
SvaraCitera