Aviseringar
Rensa alla

Åker jag fast för fuskeri?


Ämnesstartare

Jag ligger i ett krisläge. Teknikuppsats ska vara inne imorgon, jag har inte börjat, men nu hittade jag på uppsatser.se ett examensarbete från södertörns högskola. Frågan är, kan min lärare på något sätt se att jag fuskat? Jag stödjer inte fusk men är tyvärr i krisläge, så ni behöver inte påminna mig om att det är fel.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, om läraren är engagerad och van kollar den nog internet. Skulle inte rekommendera dig att fuska på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skickas det till urkund så märker ju läraren det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Ja, om läraren är engagerad och van kollar den nog internet. Skulle inte rekommendera dig att fuska på det sättet.

Blir väl lite svårt eftersom innehållet inte stod på en hemsida, man behövde ladda ner en pdf

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vissel:

urkund

vad är urkund?


   
SvaraCitera

är du typ dum i huvudet? om DU kan hitta det på internet klarar väl med största sannolikhet din lärare det också?!

Dessutom lär ju din lärare börja undra varför din svenska helt plötsligt ligger på högskolenivå (om den inte gjort det tidigare vill säga)


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Blir väl lite svårt eftersom innehållet inte stod på en hemsida, man behövde ladda ner en pdf

Men står det någon beskrivning om filen på sidan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

vad är urkund?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Plagiatkontroll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

vad är urkund?

http://www.urkund.se/SE/funktion.asp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte de är så dumma... + urkund.

Sätt dig ner och börja skriv nu, sitt uppe hela natten, gå och lämna in och sov. Tänk dig känslan att fått det fixat utan fusk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sagt om dom har urkund så kan dom nog ganska lätt se det, men du kan ju justera meningar, sätta in egna meningar och synonymer i texten och kanske några små egna tankar eller liknande eftersom dom gillar sånt, det kanske kan funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är du typ dum i huvudet?

Blivande_japan:

Dessutom lär ju din lärare börja undra varför din svenska helt plötsligt ligger på högskolenivå (om den inte gjort det tidigare vill säga)

hehe, så dum är jag inte. Omformulerat texten och ersatt alla svårare ord med ord jag skulle använt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vissel:

http://www.urkund.se/SE/funktion.asp

okej, men då verkar det lugnt. Jag ska lämna in arbetet för hand, och jag tror inte min lärare orkar skriva in ord för ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade du tänkt ta arbetet och lämna in som ditt eget? Idiot.

Nej, inget moraliserande, utan det är rent av idiotiskt.

Troligen kör hon det via urkund, om hon blir misstänksam och du är rökt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Jag ska lämna in arbetet för hand, och jag tror inte min lärare orkar skriva in ord för ord.

Men de kan söka på bara en mening? D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

och jag tror inte min lärare orkar skriva in ord för ord.

[confused]

I och med att du bevisligen inte vet hur det fungerar och inte kan fuska så föreslår jag att du gör arbetet själv istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

I och med att du bevisligen inte vet hur det fungerar och inte kan fuska så föreslår jag att du gör arbetet själv istället.

hur menar du nu? och nej, jag vet inte hur urkund fungerar, men enligt hemsidan så fick alla lärare en urkund-mailaddress man skulle skicka sina arbeten till, som skannade av det


   
SvaraCitera