Aviseringar
Rensa alla

Åker ni som ser er själva som vuxna fortfarande till nöjesfält för att stanna där från morgon till natt?


Ämnesstartare

Tjaa, god morgon!!!

Jo, jag vill ju som ni kanske har sett i den andra tråden åka den där nya HELIX på Liseberg. Rodnar

Drar ni andra som är 18+ fortfarande till nöjesfält? tkr d känns lite barnsligt ändå om man inte är där med just barn dårå. 

Jag frågade en människa i veckan typ, "eyy, skaru med till liseberg och åka den där nya helix någon dag?" så sa jag typ: "vi drar la in på liseberg och åker den, sen typ hittar på ngt annat i götet, drar på ngn klubb lr ngt innan tåget går osv" 

varpå hen ba: "jag åker inte ända till gbg för att vara på liseberg i ett par timmar, sedan göra ngt annat tråkigt, sedan åka hem. ska jag till liseberg så ska jag vara där från det öppnar till det stänger, köpa åkband, åka alla grejer, äta sockervadd, köpa polkagrisar.."

varpå jag ba: "bitch please, äru 10 år eller?" (hen är 25)

sen blev vi typ ovänner en kort stund. 

Min fråga är helt enkelt, hur gör ni??? nu råkar jag förvisso bo i snåland bland massa snålt folk.. men drar ni som är 18+ och ej bor i gbg/sthlm till dessa nöjesfält liseberg/gröna lund för att stanna där hela dagar? Jag skulle seriöst dö av tristess efter ett par timmar... man är inte 10 längre som sagt liksom..       


   
Citera
Ämnesstartare

 Jag åker inte till nöjesfält. Inte för att jag ser mig vuxen. Men för att jag aldrig riktigt sett det roliga i nöjesfält. Knuff och trängsel. Kilometer långa köer. Nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar inte åka så mkt tyvärr pga är en fegis. vågar åka bergochdalbanor ibland men inte alla. föredrar att ba gå omkring och titta på söta barn och äta glass. gillar dock det om man har gott sällskap och så. konserter på grönan är nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: föredrar att ba gå omkring och titta på söta barn

Ledsen

tänk om lars 47 skrev de
hade typ tänkt "ok ... :'/"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

Ledsen

tänk om lars 47 skrev de
hade typ tänkt "ok ... :'/"

hahahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte det är lika roligt som när jag var barn. Så nej Ledsen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte samma sak när killar eller mäm säger så i huvudtaget. Då blir det typ pedofilstämpel.

Fasiken:

Ledsen

tänk om lars 47 skrev de
hade typ tänkt "ok ... :'/"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Det är inte samma sak när killar eller mäm säger så i huvudtaget. Då blir det typ pedofilstämpel.

kan inte tjejer vara pedofileR? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

kan inte tjejer vara pedofileR? 

Självklart kan de det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Tjaa, god morgon!!!

Massa utav mina polare pratar om att de ska åka dit i början utav Juni. Nästan alla ville åka tidigt på morgonen och vara där när det öppnar, sen vara där hela dagen, gå runt i Götet ett par timmar och dra hem med senaste tåget vid natten. Själv så hänger jag nog inte på då jag inte vart där sen jag var 9 år och då vågade jag inte åka något och har känt sen dess ifall jag baxar dit någon gång så kommer jag inte "våga" åka något nu när jag är äldre heller Galen Jämrans noja..


   
SvaraCitera

Nöjesfält i sig är föga lockande. I alla fall i Sverige då jag tycker alla åk här, inkl helix, är rätt mesiga. Men i kombination med onyktra aktiviteter, absolut, varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag är där så kommer jag när de öppnar och åker när de stänger :$

 


   
SvaraCitera

Känner mig absolut vuxen som helt enkelt inte är där ist. Bor en i Göteborg så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det obvious svaret till ditt lilla dilemma är ju att dissa kompisen, åka karusellen och sen hålla träff i slottsskogen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor: föredrar att ba gå omkring och titta på söta barn

"i'm only here for the kids.."

är inte alls mkt för att åka en massa grejer och valde alltid skansen framför grönan som liten. dock var det ju sorgligt att se djuren i fångenskap uhu


   
SvaraCitera