Aviseringar
Rensa alla

Åker till New York idag, några tips?


Highline Park är mysigt att promenixa i. Och över Brooklyn Bridge efter mörkrets inbrott, som någon redan nämnt. Annars: Ät massa streetfood, snacka med folk och hål dig undan Times Square.


   
SvaraCitera

använd google maps och sätt stjärnor på ställen du vill till, kom ihåg att ladda ner kartan för offlineanvädning. GULD!

åk roosevelt island tram och promenixa på ön för lite lugn och skylineutsikt, ät frukost/brunch på the grey dog (förutom att det är prisvärt så jobbar det SJUKT fina snubbar där), gå på någon (eller några) rooftop bars, strosa runt på union square och njut av deras farmers market, ät italienskt och cupcakes, gå på en musikal (köp sista minuten matinébiljetter för halva priset hos tkts på times square). gå, gå, gå. ta en gul taxi nån gång, ibland är det ett äventyr i sig att få tag på en (who would've thought that i new york?). jag bodde i soho, det är sjukt mysigt att bara gå runt däromkring (soho/nolita/little italy) på dagar och/eller kvällar.

åh...


   
SvaraCitera

hur länge ska du vara där? var ska du bo? vem åker du med?


   
SvaraCitera

passa på att gå med i not latino gang  eller crips 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Besök glass/sandwichbaren Sant Ambroeus på East side. Helt otroligt god glass och fantastiska mackor och världens bästa fruktsallad. Får INTE missas. Tillbringade större delen av min barndom därinne tillsammans med pappa, han drack kaffe och jag åt glass och så läste vi böcker. Supermysigt.


   
SvaraCitera
Pardon

Har bara ett tips, något jag insåg på tok för sent. Åk _ALDRIG_ taxi (om du inte måste p.g.a. tidsbrist eller dylikt). Det är inte för att det är farligt eller något, mer för att du ser så sjukt mycket mer och får en helt annan känsla av New York genom att gå och åka tunnelbanan. 


   
SvaraCitera

Gå till Ben&Jerrys glassbutiken och kolla på musikaler i Broadway!


   
SvaraCitera

Besök Tom's Restaurant.


   
SvaraCitera
Jamesy

Hyfs:
Som titeln lyder.

Hälsa på Gaga. 


   
SvaraCitera

Ät pizza


   
SvaraCitera