Aviseringar
Rensa alla

Akira Kurosawa skulle fyllt 100 år igår!


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

5

vänta nu, är det gay att inte vara wapanes? jag känner mig lurad.

Ishtar:

Vet redan att du är en germanofil herr Lejionsparf... frågar man dig vad du tycker om franska filmer lär du ju säga att det inte är något krut alls i dem, men japanska? Kom iiiiigen.

fransk film kan vara okej. japansk film kan också vara okej. det är inte så att jag gillar nämnda regissörer för att de är tyskar, mer för att de gjorde awesome film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är inte så att jag gillar nämnda regissörer för att de är tyskar, mer för att de gjorde awesome film.

Nä, du är uppenbarligen germanofil. För att inte tala om fullblodsnazist. Jag vet minsann ett och annat om dig och dina fetischer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vänta nu, är det gay att inte vara wapanes? jag känner mig lurad.

Jag har inte sagt något om något som fråga inte mig för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ishtar:

Nä, du är uppenbarligen germanofil. För att inte tala om fullblodsnazist. Jag vet minsann ett och annat om dig och dina fetischer!

fullblodsnazist antyder att jag tilltalas av nazism av ideologiska skäl. med tanke på att min fästmö är jude så anser jag att detta är en orimlig anklagelse. jag kan inte hjälpa att den nazistiska stilpolisen råkade vara just nazist, så det känns orimligt att hålla detta emot mig.

kan väl tilläggas att jag även har en svag punkt för japan före kriget. kan dock inte säga samma sak om frankrike.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sett flera och de var bra.
Men så stor i filmsammanhang är han nog inte, eller jo han är känd för att han gjorde japanska filmer kända i väst...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RIP, lätt en av tidernas bästa regissör.

Ishtar:

Själv skäms jag lite över att jag har haft De sju samurajerna liggandes och damma i över ett halvår utan att ha sett den.

Den är sjukt bra IMO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde jag sett några av hans men tydligen inte [tard] krävs bättring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Leni_Riefenstahl

bara viljans triumf som är bra ffs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall se Den vilda flykten ikväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vankelmodig:

Skall se Den vilda flykten ikväll.

Ah, trevligt att SVT uppmärksammar det hela också!


   
SvaraCitera