Aviseringar
Rensa alla

Åkrädd kompis


blew16
Ämnesstartare

Min familj plus min bästa vän ska åka till Stockholm för en helg. Vi ska dra till gröna lund & jag älskar att åka karuseller osv men min kompis är rädd för karuseller. Hon är riktigt envis när det gäller såna saker & jag vet inte vad jag ska göra för jag vill att hon ska följa med men det kommer bli tråkigt om hon inte vill göra något. Och att tex åka karuseller men mamma & pappa är inte speciellt kul! Fimns det något som jag kan göra?


   
Citera

Ta med en annan vän?


   
SvaraCitera

 Ta med en vän som uppskattar sånt istället. För bådas skull.


   
SvaraCitera

Hade en mesig kompis en gång som jag lurade Grönan under en klassresa. Han ville bara hålla sig till radiobilar och sådant, men på något vis fick jag med honom på en bergochdalbana när jag ljög lite och ställde oss i kö. Han insåg att det var en bergochdalbana först när vi var nära att sätta oss i vagnen, då var de försent att vända om. Men han verkade älska den och sedan dess åkte vi typ bara bergochdalbanor och de mer läskiga åkattraktionerna.

Du kan ju prova detsamma, luras.


   
SvaraCitera

som sagt ta med någon som uppskattar det mer, bättre det än att tvinga någon.


   
SvaraCitera

Zodd:
Hade en mesig kompis en gång som jag lurade Grönan under en klassresa. Han ville bara hålla sig till radiobilar och sådant, men på något vis fick jag med honom på en bergochdalbana när jag ljög lite och ställde oss i kö. Han insåg att det var en bergochdalbana först när vi var nära att sätta oss i vagnen, då var de försent att vända om. Men han verkade älska den och sedan dess åkte vi typ bara bergochdalbanor och de mer läskiga åkattraktionerna.

Du kan ju prova detsamma, luras.

Kan ju också vara otroligt elakt att göra så. Tänk om personen får panikångesteller liknande. 


   
SvaraCitera

FruLiten: Kan ju också vara otroligt elakt att göra så. Tänk om personen får panikångesteller liknande.

Jo, visserligen. Men jag var rätt säker på att min kompis bara var mesig och inte panikångest-artad, då kände jag mig okej med att luras.


   
SvaraCitera

Zodd: Du kan ju prova detsamma, luras.

Gör det!Jag brukade själv vara livrädd för att åka, tills en vän lurade mig. Tackade henne efteråt 🙂


   
SvaraCitera

Dumbfounded:

Gör det!Jag brukade själv vara livrädd för att åka, tills en vän lurade mig. Tackade henne efteråt 🙂

Zodd:
Hade en mesig kompis en gång som jag lurade Grönan under en klassresa. Han ville bara hålla sig till radiobilar och sådant, men på något vis fick jag med honom på en bergochdalbana när jag ljög lite och ställde oss i kö. Han insåg att det var en bergochdalbana först när vi var nära att sätta oss i vagnen, då var de försent att vända om. Men han verkade älska den och sedan dess åkte vi typ bara bergochdalbanor och de mer läskiga åkattraktionerna.

Du kan ju prova detsamma, luras.

Om en vän hade gjort så mot mig hade jag lämnat denne. Man vet aldrig vad det kan resultera i att luras. Som FruLiten skrev, det kan resultera i panikångest, eller vad som helst! Så det gäller att vara försiktig.

blew16


   
SvaraCitera

Min bror var likadan i hela min uppväxt. Förutom de sista 20min då fick han för sig att han skulle åka så många som möjligtTrött


   
SvaraCitera

Du måste utsätta henne för skräcken, hon kommer inte kunna övervinna sin rädsla annars..  


   
SvaraCitera

S3ON:
Du måste utsätta henne för skräcken, hon kommer inte kunna övervinna sin rädsla annars..  

Det är skillnad på fobier och åksjuka. Hon vet ej vilket hen lider av.

Respektera att din kompis inte vill åka några karuseller för fasen. Åk radiobilar/vadnuvillgöra med henne varvat med lite karuseller med de andra.


   
SvaraCitera

låt henne va det är inte kul att åka karuseller men ta med en annan kompis som vill åka


   
SvaraCitera

isola: Respektera att din kompis inte vill åka några karuseller för fasen. Åk radiobilar/vadnuvillgöra med henne varvat med lite karuseller med de andra.

TS, lägg märke till att din kompis inte vill åka några karuseller.. Droga henne och tejpa fast na i den värsta bergochdal-banan du ser. 


   
SvaraCitera

Gurksallad: det kan resultera i panikångest, eller vad som helst!

Lär nog inte vara något större problem om personen i fråga är ung (och frisk).


   
SvaraCitera