Aviseringar
Rensa alla

Akryl på huden


Ämnesstartare

Tror ni att det är farligt eller skadligt att ha akrylfärg på huden en hel dag?


   
Citera
Ämnesstartare

Läser bara hunden [blush]


   
SvaraCitera

Nä, brukar ha på mina fingrar, länge. Inte så mycket iofs [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju speciell kroppsfärg, så det är väl onödigt att irritera huden med akrylfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte om den kanske dog eller får utslag.

isola:

Finns ju speciell kroppsfärg

Vilket jag varken har råd eller tid att köpa. Annars hade jag uppenbarligen köpt det.


   
SvaraCitera

Finns ganska mycket i akryl som det inte är rekommenderat att smörja in huden med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror skadan har skett redan innan isf[smile]


   
SvaraCitera

Gammelsmurfen:

Finns ganska mycket i akryl som det inte är rekommenderat att smörja in huden med.

detta, fast å andra sidan har jag haft betydligt giftigare färg på huden längre period (dock i mindre skala, läs händerna) utan att än så länge ha märkt av några komplikationer.

fast kanske får cancer snart, vem vet.


   
SvaraCitera

Jag har haft akrylfärg över hela händerna och läpparna. Men huden suger åt sig allt man lägger på den och färg är giftigt så nej, man bör inte smeta färg på kroppen.

Harpyja:

Vilket jag varken har råd eller tid att köpa. Annars hade jag uppenbarligen köpt det.

Du skojar? Hudfärg av sämre kvalité kan kosta 40. bra färg 70. Det är inte dyrt om man jämför med bra akrylfärg som kan kosta 150 kr burken.


   
SvaraCitera

Nej det tror jag inte. Bara du inte har det varje dag iallafall[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Det är inte dyrt om man jämför med bra akrylfärg som kan kosta 150 kr burken.

Jag har redan akrylfärg hemma. Därför är det billigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Läser bara hunden

aha HAHA shit nu fattade jag. jag läste också hunden, hängde inte med på när folk skrev om färg på huden, tänkte "men hallå hon frågar hur det är på hunden, är det samma färg för hud och hund?" typ [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Vilket jag varken har råd eller tid att köpa. Annars hade jag uppenbarligen köpt det.

Då sysselsätter du dig med någonting annat tills du har råd att lägga ut 50 spänn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då sysselsätter du dig med någonting annat tills du har råd att lägga ut 50 spänn.

Då det är en gång om året hade jag inte tid att sysselsätta mig med annat.
Men hittade en annan lösning, tack så mycket för dina kloka svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nejdå, jag har haft det. Kör på!... Eller vad ska du göra? [confused]


   
SvaraCitera