Aviseringar
Rensa alla

Akrylmålningsteknik


Ämnesstartare

Brk g:

det jag skrev i stället

läste, tack för svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du förstod, hur mkt jag avundas dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

om du förstod, hur mkt jag avundas dig.

varför då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

varför då?

Vill också gå estet men hade inte klarat av linjen.
Vill gå "slapp"-linje. Missförstå mig inte: Estet är sjukt svårt för dom som har otränad kreativitet men jag menar mer att jag inte orkar gå högskola.
Sen vill jag vara duktig på att skapa, för det är min passion.


   
SvaraCitera

Göra prover för att komma in på estet?? Seriöst!? Jag behövde aldrig göra något.
Och varför ska man måla bra? Min estetlärare sa något jävligt sant: "ni läser inte på estet för att ni kan måla, ni gör det för att lära er. Hade ni redan kunnat så skulle ni inte ha något här att göra".

Du gör alltså bara ditt bästa och målar vad du vill. Det spelar ingen roll om det är dåligt eller inte, du vill ju komma in där för att lära dig.

Och för att lätt kunna göra det du frågar om i första inlägget så finns det 3 metoder.

1. Skissa upp först.
2. Tejp.
3.Linjal.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Varför måste jag det?

Personlig åsikt, tycker inte det blir sniggt med olja/akryl om man ska måla serietidning inspirerat, högkonstrat, eller med outlines över huvud taget. Det är krånglig teknik att använda för de typen av arbeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Vill gå "slapp"-linje.

..........

ööörkarn:

"ni läser inte på estet för att ni kan måla, ni gör det för att lära er. Hade ni redan kunnat så skulle ni inte ha något här att göra".

jävligt sant, indeed.

ööörkarn:

Och för att lätt kunna göra det du frågar om i första inlägget så finns det 3 metoder.

1. Skissa upp först.
2. Tejp.
3.Linjal.

Har tänkt efter, blir kanske rätt svårt...

Bajskorv:

Personlig åsikt, tycker inte det blir sniggt med olja/akryl om man ska måla serietidning inspirerat, högkonstrat, eller med outlines över huvud taget. Det är krånglig teknik att använda för de typen av arbeten.

Förstår vad du menar, jävligt svårt (för mig iallafall) att få färgen jämn etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

..........

anar en viss inkompetens[rolleyes]


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Har tänkt efter, blir kanske rätt svårt...

Inte om du ser till den stora bilden. Om man zoomar in sig på små detaljer så blir det svårt ja.

Les voleurs:

jävligt sant, indeed.

Min klassföreståndare är en vis man. [y] Synd bara att alla var rädda för honom. xD


   
SvaraCitera

Det är bara att öva och öva egentligen. det mesta kommer med tiden.
-men ska du göra tunna linjer, använd mycket färg och vatten och dra en lång rak linje.
-ha ett kladdpapper
- skissa först och måla i lager, börja med ljus färger och skugga med mörkare
- använd helst inte svart som skuggning, målningen ser ofta smutsig ut då.

Lycka till[smile]


   
SvaraCitera