Aviseringar
Rensa alla

Akrylnaglar, ont i en nagel


Ämnesstartare

Hej! Jag gjorde akryl naglar för ca en veckasen, själva naglarna blev okej, tycker bara att stället jag gjorde det på var väldigt slarviga. Iallafall, nu är det så att det har börjat ömma under en utav mina naglar nu, någon som vet om det är något att oroa sig för, eller vad det kan vara? Är lite små nojig, tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hände mig en gång i höstas. Sedan gick nageln av på mitten (ja, du kan nog gissa hur ont det gjorde). Det är nog bra om du går och ber dem ta bort naglarna innan samma sak händer dig. Förmodligen har nagelterapeuten filat väldigt mycket ovanpå din riktiga nagel, vilket en duktig sådan inte gör.

Sedan det hände mig nöjer jag mig med mina naturliga naglar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking: Förmodligen har nagelterapeuten filat väldigt mycket ovanpå din riktiga nagel, vilket en duktig sådan inte gör.

Grejen är att hon inte filade så mycket alls..
Är bara orolig att min riktiga nagel skadas, inte just av att den bryts utan av någon annan anledning, just för att det gör ont liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elin142a:

Grejen är att hon inte filade så mycket alls..
Är bara orolig att min riktiga nagel skadas, inte just av att den bryts utan av någon annan anledning, just för att det gör ont liksom..

Om det gör ont mår din nagel uppenbarligen inte bra. Mina naglar har precis kommit i form igen, och detta var ju flera månader sedan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking: Om det gör ont mår din nagel uppenbarligen inte bra. Mina naglar har precis kommit i form igen, och detta var ju flera månader sedan.

Jag tänkte vänta tills imorgon och hoppats att det  gått över då. Förhoppningsvis kanske jag slått i nageln utan att jag tänkt på det eller nått..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elin142a:

Jag tänkte vänta tills imorgon och hoppats att det  gått över då. Förhoppningsvis kanske jag slått i nageln utan att jag tänkt på det eller nått..

Gör så du. Huvudsaken är att du inte väntar för länge, för det är verkligen inte roligt när det blir som det blev för mig.


   
SvaraCitera
reben

vfr gör man akryl =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina naglar ser ut som en överkörd tampong i äppel juice 


   
SvaraCitera