Aviseringar
Rensa alla

Akta er för Kailkail.


Ämnesstartare

walegard:

Hallå?

Med olika variationer är det det enda du skriver om träning, förutom själva tipsen, som visserligen kan vara bra ibland, men som inte är det mest optimala då människor är OLIKA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

Med olika variationer är det det enda du skriver om träning,

Det är ju inte mitt fel om folk inte förstår innebörden av variation i gym sammanhang. Betyder det att jag har fel i mitt påstående? [shake]

EkarN:

men som inte är det mest optimala då människor är OLIKA.

Med rätt teknik så tror jag att tex, bänkpress, knäböj, fungerar för alla. Ja.

Är det fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

walegard:

Det är ju inte mitt fel om folk inte förstår innebörden av variation i gym sammanhang. Betyder det att jag har fel i mitt påstående

Jag menar att du säger så här:"Detta schema är bäst", "Dessa övningar är bäst osv" Allt beror på mål och syfte med träningen.

walegard:

Med rätt teknik så tror jag att tex, bänkpress, knäböj, fungerar för alla. Ja.

Är det fel?

Nej du har helt rätt ifråga om det, men att man måste köra en viss mängd set, de oc de övningarna osv. Om jag av naturen har bra återhämtning kan jag köra fler set än vad en annan kan göra osv. Det finns ingen generell "träningsregel" som gäller för alla. Men verkar du bortse ifrån rätt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kommer från rätt käft.[tired]


   
SvaraCitera

(°♦°)
(/_\)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

Allt beror på mål och syfte med träningen.

Men nehe? Det är inte som att jag leder folk i fel riktning. För i så fall vill jag att du kommer med bevis.

EkarN:

Det finns ingen generell "träningsregel" som gäller för alla. Men verkar du bortse ifrån rätt ofta.

Men NEHE!
Nu överdriver du ju inte LITE. Det enda jag har sträckt mig till som du verkar misstycka om är att jag säger att bänkpress är den bästa övningen för överkroppen.
Det är det enda du har att utgå ifrån.

EkarN:

men att man måste köra en viss mängd set, de oc de övningarna osv.

Nej, det är iofs sant. Har man bättre uthållighet än alla andra och syftet med träningen är att bli stark så lär man ju slänga på ett par extra reps och skita i att öka vikten istället. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

walegard:

Nej, det är iofs sant. Har man bättre uthållighet än alla andra och syftet med träningen är att bli stark så lär man ju slänga på ett par extra reps och skita i att öka vikten istället.

Snarare tvärtom[tard]

walegard:

Det enda jag har sträckt mig till som du verkar misstycka om är att jag säger att bänkpress är den bästa övningen för överkroppen.
Det är det enda du har att utgå ifrån.

"Kör det här schemat. då får du bäst resultat." Jag har itne sagt något om bänkpress, jag höll ju med dig om att de 3 stora är basen för all styrketräning.

walegard:

Men nehe? Det är inte som att jag leder folk i fel riktning. För i så fall vill jag att du kommer med bevis.

Du är för kategorisk. Du fäller allt för tvärsäkra omdömen om träningen. Kom ihåg att du inte ens träffat personerna som du ger råd. Man får ge generella tips, men helt tvärsäker kan du inte vara. Var det inte du som var personlig instruktör på ett gym? Inte nödvändigtvis i fel r8iktning leder du folk, men inte heller i rätt riktining.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ITT: Smutskastning


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

(°♦°)
(/_\)

Död åt djuret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

Snarare tvärtom[tard]

Jag gjorde narr av dig.

EkarN:

"Kör det här schemat. då får du bäst resultat."

Du är medveten om att jag är emot fasta scheman över huvud taget va? Det där låter inte ens som mig. När folk frågar om scheman så är det mer likt att jag säger något i stil med "Ha alltid ett rullande schema. Lär dig lyssna på din kropp, för då kommer du att kunna uppnå bäst resultat."

Men du får gärna rätta mig om jag har fel på den punkten.

EkarN:

Du är för kategorisk. Du fäller allt för tvärsäkra omdömen om träningen. Kom ihåg att du inte ens träffat personerna som du ger råd. Man får ge generella tips, men helt tvärsäker kan du inte vara.

Det känns som om att du överdriver en hel del, jag säger bara sånt som gynnar alla.

EkarN:

Var det inte du som var personlig instruktör på ett gym?

Negative.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

walegard:

"Ha alltid ett rullande schema.

Där har vi det. Många föredrar ett fast schema som man kan ändra i efter behov.

walegard:

Det känns som om att du överdriver en hel del, jag säger bara sånt som gynnar alla.

Du är väldigt ödmjuk.[rolleyes] Så du menar att samma regel kan tillämpas på en nybörjare inom styrketräning och en erfaren styrkelyftare t.ex? Överdriva? Ja rätt ofta emn inte nu.

walegard:

Negative.

Ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

Där har vi det. Många föredrar ett fast schema som man kan ändra i efter behov.

Du kanske misstolkar det jag säger.
Vill man uppnå bäst resultat så MÅSTE man lära sig lyssna på sin kropp.. Ibland kanske man måste vila längre, och ibland kanske vila kortare. På så sätt får man ett rullande schema om man lyssnar på sin kropp.

EkarN:

Så du menar att samma regel kan tillämpas på en nybörjare inom styrketräning och en erfaren styrkelyftare t.ex?

Hur menar du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

walegard:

Du kanske misstolkar det jag säger.
Vill man uppnå bäst resultat så MÅSTE man lära sig lyssna på sin kropp..

Har jag inte sagt något om. Men man behöver inte tt rullande schema.

walegard:

Hur menar du nu?

Du säger sånt som gynnar alla säger du. Man kan inte tillämpa allt du säger inom t.ex sl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EkarN:

Men man behöver inte tt rullande schema.

Så du tycker att man borde skita i att man har träningsvärk och träna endå?
Så du tycker att man ska skita i att träna en muskel igen efter att den är fullt återhämtad? Utan man skall vänta tills onsdag kommer för endast då, får man köra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

walegard:

Så du tycker att man borde skita i att man har träningsvärk och träna endå?
Så du tycker att man ska skita i att träna en muskel igen efter att den är fullt återhämtad? Utan man skall vänta tills onsdag kommer för endast då, får man köra

??? Jag har fast schema, men jag hinner ändå vila tillräckligt. De flesta jag gymmar med har fast schema, alla får tillräckligt med vila.


   
SvaraCitera