Aviseringar
Rensa alla

Aktier


Trevlig-Snubbe:
Det beror på om du vill långtidsinvestera, korttidsinvestera eller daytradea.

Personligen så långtidsinvesterar jagi några riktigt bra aktier. Mycronic har växt från ca 20kr per aktie för 7 år sen till närmare 170kr idag. Securitas lär bli en framtidsaktie. Axfood, Ica-gruppen, Astra Zeneca (dock extremt dyra aktier), Softtronic, Novotek m.f. Det är några aktier som jag har. Ica-gruppen är en bra långtidsinvestering, därifrån kommer man definitivt få utdelning på aktierna även om aktien i sig kanske inte utvecklas riktigt så väl som man kan önska men det är ändå en bra investering. JM kan vara ett bra alternativ då de är ett byggföretag som alltid kommer att ha jobb att göra. Att köpa aktier i Handelsbanken, SEB och i Avanza är en riktigt bra långtidsinvestering. Tesla verkar vara en framtida aktie men för att köpa en aktie får du vaska fram 2000 dollar men de verkar vara en aktie som är en väldigt god framtida investering.

Jag tar tillbaka att köpa aktier i Tesla. Det är nog ingen bra investering och dessutom kostar aktier för mycket, går aktien ner kan man förlora rätt mycket pengar. Nu har de splittat aktien på 5 så de kostar inte 20000kr styck utan 4000kr styck. Bättre att köpa Atra Zeneca, det kommer att gå bra för dem.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Bättre att köpa Atra Zeneca, det kommer att gå bra för dem.

Astra Zeneca är nog ett betydligt bättre val än Tesla, i synnerhet om AZ lyckas med sin Covid-19 vaccin. Då kan AZ lyfta rejält.  Tumme upp
Tesla verkar mer eller mindre som en förlustaffär.  Tumme ned


   
SvaraCitera

Super Macho:

Astra Zeneca är nog ett betydligt bättre val än Tesla, i synnerhet om AZ lyckas med sin Covid-19 vaccin. Då kan AZ lyfta rejält.  Tumme upp
Tesla verkar mer eller mindre som en förlustaffär.  Tumme ned

Ja, jag insåg det. Tesla håller visserligen inte bara på med bilar men ändå, det är nog inget säkert vinstkort.


   
SvaraCitera

Har någon funderat på gaming eller esport? Verkar finnas en del aktier för den intresserade. Gamingaktier har en lista med rätt många i alla fall. Många namn man känner igen som Nintendo, Paradox, Sega med flera..


   
SvaraCitera