Aviseringar
Rensa alla

Aktiviteter för 17-åring & 12-åring i Göteborg?


Ämnesstartare

Hej!

Vad har ni för tips på vad ett syskonpar bestående av en 17-årig tjej och en 12-årig kille kan göra tillsammans under en dag i Göteborg med omnejd?
Picknick + minigolf i Slottskogen verkar vara det bästa alternativet hittils då bad är uteslutet och det helst ska vara billigare än t.ex. Liseberg eller Universeum...


   
Citera

Mata ankor.
Råna gamla tanter.
Slå sönder brevlådor.
Repa bilar.
Kasta spjut i radhus.


   
SvaraCitera

waterfree:

bad är uteslutet

Varför det?


   
SvaraCitera

Jag vet inte hur det är med Marina Muséet, finns en del kuliga båtar och jag tror inte att entréavgiften är så hemsk. Annars kan ni ju geocacha lite i stan, kolla in Botaniska Trädgården eller Saltholmen. Skansen Kronan ligger ju mysigt till också i Hagakvarteren, där det förresten finns många små roliga butiker och mysiga caféer. Älvsborgs fästning kan vara kul att spana in också, men där är jag osäker på priser etc, dock värt att kolla upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Varför det?

12-åringen är något av en badkruka.


   
SvaraCitera

UNIVERSEEEUUUMMMMMMMMM! Ja, det är dyrt, men fett värt! [love]


   
SvaraCitera

universeum är inte dyrt, kostar 100 kr...


   
SvaraCitera

Har ni några särskilda intressen, och var kommer ni ifrån? Är man intresserad av science fiction, fantasy, brädspel, manga eller anime, och kommer från landet, så är Science Fiction-bokhandeln ett måste-besök. Det var det åtminstone för mig som manganörd från västgötaslätten på den tid det begav sig.

Beroende på vilka utställningar som går för tillfället och hur kulturella ni känner er är stadsmuseet värt att besöka. Det är dessutom gratis upp till 25 år, så ni förlorar ingenting på att gå in och kika.

Tar man sig ut mot Mölndal går det att spela laserdome till en hyfsat billig penning. Tydligen går det även att hyra segway där numera, men det är garanterat svindyrt.

Discobowling kanske också kan vara kul; det går att spela tio minuters promenad från centralstationen. Det är dock groteskt dyrt (för att vara bowling).

Geocaching är också en bra idé, som någon nämnde tidigare. Det finns en sjujävla massa gömmor i och utanför Göteborg.

Botaniska trädgården är också värd ett besök om vädret är fint; ska ni ändå till slottsskogen ligger det precis i närheten, och kostar ingenting.

sil3m:

universeum är inte dyrt, kostar 100 kr...

​Nej, 155 respektive 195 kronor.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

​Nej, 155 respektive 195 kronor.

sist jag var där så kostade min biljett 99 kr
fast det var innan sommaren men ändå.


   
SvaraCitera