Aviseringar
Rensa alla

Akut akne problem!


Ämnesstartare

Tja. Jag är 14 år och har haft problem med pormaskar i minst ett år nu.
Dom områden jag har mest problem med är mellersta delen av bröstet och pannan sen har jag också lite i ansiktet.
Jag har nyligen börjat andvända basiron ac wash som jag köpte på apoteket och den ska tydligen ge bra effekt dock efter ca 1-3 månader.
Jag har även problem med finnar på axlarna (ganska stora) men dom har börjat försvinna sakta men säkert nu när jag har börjat andvända basiron ac wash så det är inget större problem just nu.
Min pappa hade ganska extrema akneproblem under min ålder som han fick gå till läkare för, så det kanske blir så för mig med..Men innan jag börjar med det skulle jag vela ha lite tips på vad man kan göra mot detta problem jag tvättar ansiktet med tvål från apoteket med ph värde 5 varje morgon sedan dushar jag och tar basiron ac wash på kvällen så det behövs inte tas upp.
Men alla andra svar är väldigt välkomna[smile].


   
Citera

MINST ett år [shake][shake][shake]


   
SvaraCitera

helt SJUKT VRICKAT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

helt SJUKT VRICKAT

va?...Jag uppskattar om du förklarar vad du menar lite tydligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ drick mycket vatten 😮 Du kanske äter något som ger dig finnar. Isf ta reda på vad det är, och sluta äta det! [no-no]


   
SvaraCitera

Ät inte kött, för då dör du[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(Det finns massa trådar om detta läs massa tips)

Men ta dig inte i ansiktet, ha inte hår i ansiktet ex lugg.
Men min bror hade massa finnar ett tag så gick han till apoteket o köpte basiron. Men det blev bara värre så han gick till läkaren o han sa att basiron har negativ verkan på typ 50% av de som använder o gav honom recept på några piller, minns inte va de hette men iaf det vet ju läkarna.

Gå inte o vänta på att det blir bättre utan gå till läkaren direkt så du får bort det. På brorsan gick det bort på bara några veckor =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

(Det finns massa trådar om detta läs massa tips)

Men ta dig inte i ansiktet, ha inte hår i ansiktet ex lugg.
Men min bror hade massa finnar ett tag så gick han till apoteket o köpte basiron. Men

Jo jag tror jag provar att gå till en läkare, tack.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera