Aviseringar
Rensa alla

AKUT bloggdesign hjälp!! :O


Ämnesstartare

Jag är i stort behov av en ny bloggdesign, men jag kommer inte på hur den ska se ut, tips? 🙂

Vet inte heller hur jag ska göra den, eftersom jag bara har paint och GIMP, som jag inte fattar nå av. Så finns det nå gratis program där man kan göra en header i?

Viste inte vars jag skulle placera den här diskussionen men... 😛 [ops]


   
Citera

ett ord decemberbarn; snö


   
SvaraCitera

Eller så hör du av dig till någon bloggare som är duktig och gör en åt dig för billig peng.


   
SvaraCitera

Hur kan bloggdesign vara akut?[tard]


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

ler så hör du av dig till någon bloggare som är duktig och gör en åt dig för billig peng.

undrar vad de kommer stå i hennes blogg. Personligen skulle jag inte ha någon aning förutom ''Hej idag har jag fått äta samma matlåda som dom tidigare 5 åren.''


   
SvaraCitera

Gimp är vad jag brukar använda mig av och det passar alldeles utmärkt att göra sina headers där.


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

undrar vad de kommer stå i hennes blogg. Personligen skulle jag inte ha någon aning förutom ''Hej idag har jag fått äta samma matlåda som dom tidigare 5 åren.''

Hahahaha [bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

Låt dig inspireras av:
EDIT: bilderna på banksy graffiti funkade inte, sök på banksy på bilder i google så får du massa fina bilder att inspireras av.

Gör något i gimp, lägg det som en graffiti målning på passande vägg, använd något som ser ut som gjort med en spraymall som header osv osv osv. [tired]


   
SvaraCitera

PhotoScape använder jag[party]


   
SvaraCitera

Jojje:

PhotoScape använder jag[party]

Photoshop använder jag, och det funkar utmärkt. Om det bara är en header du vill ha så kan jag fixa en åt dig. Skicka de bilder du vill ha med och säg hur du vill ha den så kanske det kan lösas.


   
SvaraCitera

brukar göra min header i paint[surprised][wink]


   
SvaraCitera

Här kommer en användbar länk.
http://www.blogdesignblog.com/


   
SvaraCitera

ta 1 färdig design.


   
SvaraCitera

decemberbarn:

Jag är i stort behov av en ny bloggdesign, men jag kommer inte på hur den ska se ut, tips? 🙂

Gör en header som reflekterar ditt bloggämne.

decemberbarn:

Så finns det nå gratis program där man kan göra en header i?

Själv gjorde jag min i paint, vilket är gratis. Jag tycker det blev väldigt snyggt. Länk till min blogg på min sida om du vill se resultatet.


   
SvaraCitera

orkar man inte lära sig program men ändå vill fixa själv så rekomenderar jag scrapblog.com.
Enkelt "dra och släpp där du vill ha det". Gratis och med en massa olika färdiga mallar att använda.
har dock inte använt det sedan typ.. 2007 så jag vene hur det fungerar längre men då jag använde det var jag nöjd!


   
SvaraCitera