Aviseringar
Rensa alla

akut hjälp om moppe!


rs79
 rs79
Ämnesstartare

hejsan jag är en 13 årig tjej, vill skaffa moppe. som kör max 100 o minst 50? kan ej så mkt om sånt här haha. men kan jag få en för max 5000? och finns det nåt speciellt jag bör veta eller kan jag köpa vilken som helst? kan verkligen inte sånt HÄRA. skulle va så jävla schysst om ni kunde länka nån bra annons elelr något. TACK <3


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför Akut? Ska du börja köra ut pizzor från online pizza på moppen imorn? isåfall förstår jag Tumme upp


   
SvaraCitera

köp en derbi senda


   
SvaraCitera

Går du inte i skolan?.. Du måste vara 15.


   
SvaraCitera

vill du ha kina moppe eller?


   
SvaraCitera

2 år kvar innan du får köra så, så jäkla akut kan det inte vara


   
SvaraCitera

Köp min trimmade moped , går i 120


   
SvaraCitera
Turbo

Hahahhah kommer sluta med att du kör ihjäl dig 


   
SvaraCitera

Ja... Den högtsa lagliga farten är ju 45... Är du 13 bast ska du inte köra moppe, de e fan livsfarlight.

Köp en klass 1:a vettja! De är inte så stora, billiga och går runt 25 🙂


   
SvaraCitera
Smilen

Till det priset får du nog ingen bra moped.


   
SvaraCitera

Köp en fyrhjuling eller börja åka cross på en inhängnad yta 


   
SvaraCitera

Okej efter att ha läst kommentarerna på ditt inlägg så förstår jag att du inte vet ett skit.

En moped fårbara enligt lag gå i högst 45km/h, och du måste ta et körkort för att FÅ köra den, vilket är ett teoretiskt prov och ett litet körtest. Om du inte har körkort så tar polisen den om de ser dig. Speciellt om du kör i 50-100km/h...

För att få köra lätt motorcyckel så ska du vara 16 år och tagit körkortet för det, som är mycket svårare än det för moped.
Du kan räkna med att få betala minst 5000kr på körkortet.
Men en lätt mc får då gå hur snabbt som helst, så länge du följer hastighetsbegränsningar för vägar.

Sen så är du bara 13, du har 2 år på dig att samla pengar till mopeden.


   
SvaraCitera
Cobrak

Fixa en kundvagn med inbyggd motor och ratt så får du ett betydligt billigare fordon med fler möjligheter för äventyr!


   
SvaraCitera

En moped kan liksom bil variera mycket i pris. Jag hade en för 2500 kr när jag var liten. Dock så kände min pappa honom som sålde den så fick nog rejält mycket billigare. Den fungerade bra.

Sedan kan du kolla om du vill ha en skoter eller en crossmoped tror jag de två typerna heter.

Du behöver ett körkort/förarbevis för att få åka på mopeden kursen kostar nog mellan 2500-3500 kr ungefär tror jag.

Handla en begagnad för 3000-5000 i sådant fall, men tänk att du måste ha körkort om du vill åka lagligt.


   
SvaraCitera

Helvete vad alla moraliserar...

Hade själv en moppe som gick i närmare 100 km/h. Körde aldrig ihjäl varken mig själv eller någon annan.

ONT: Dock rekommenderar jag inte trimmat alls, särskilt inte om du inte kört innan. Sedan så innebär trimning att om du är med i en olycka så kan försäkringen totalneka ersättning för både dig och den du eventuellt krockar med som bli invalid och då står man där skyldig denne ett par miljoner. 

Summa summarum, trimma om du vill men förstå riskerna. 


   
SvaraCitera