Aviseringar
Rensa alla

AKUT P-PILLER?!?!


Ämnesstartare

Jag hade sex med en tjej i fredags natt (04.00-05.00) kan hon gå till ungdomsmottagningen imorgon och ta ett akut p-piller då?


   
Citera

Grattis,du ska bli pappa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OH NOES call 911 before its to late !!![tired]


   
SvaraCitera

klar hon inte kan det. grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Grattis,du ska bli pappa

ska du bli uska när du blir stor elle?[bigsmile] fram med sugproppen doktorn !


   
SvaraCitera

loke90:

ska du bli uska när du blir stor elle? fram med sugproppen doktorn !

[shake]??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loke90:

OH NOES call 911 before its to late !!![tired]

Tryck det här i mitt ansikte.. jag mår inte redan dåligt av detta.


   
SvaraCitera

GRATTIS TILLBARNET [love][love][party][party][party][bigcheers][bigcheers][bigcheers][bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

FallenInterlude:

jag mår inte redan dåligt av detta.

13

du får skylla dig själv om du inte har kondom idiot,vad ska barnet heta??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

du får skylla dig själv om du inte har kondom idiot,vad ska barnet heta??

Inte tözen med Z iaf, hora.


   
SvaraCitera

FallenInterlude:

Inte tözen med Z iaf, hora.

hoppas d blir trillingar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hoppas d blir trillingar

Kanske. Tror jag ska döpa alla till tjockisronja. Dvs om inte du har ensamrätt på dem namnen?


   
SvaraCitera

FallenInterlude:

Kanske. Tror jag ska döpa alla till tjockisronja. Dvs om inte du har ensamrätt på dem namnen?

Nej,döp en till svullomalin efter mig oxå,så blir d asbra


   
SvaraCitera

FallenInterlude:

Jag hade sex med en tjej i fredags natt (04.00-05.00) kan hon gå till ungdomsmottagningen imorgon och ta ett akut p-piller då?

Nej, hon kommer bli på smällen. Men var glad, du får ju barnbidrag som du kan köpa cigg för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det borde hon kunna. Det finns dagen efter piller man kan köpa på apoteket.

:

Akut p-piller
Läkemedlen är så kallade akut p-piller, det vill säga de är avsedda att tas efter oskyddat samlag för att förhindra graviditet. Det antas att medlet hämmar ägglossningen och att det också kan motverka att ett befruktat ägg fäster i livmodern.

Akut p-piller används så snart som möjligt, och inte senare än 72 timmar (3 dygn) efter oskyddat samlag, eller då preventivmetoden misslyckats. Om du blir illamående och kräks inom 3 timmar efter du tagit medicinen ska du genast ta en ny dos igen.

För att vara säker på att akut p-pillren haft önskad effekt bör du göra ett graviditetstest efter 3-4 veckor. Om mensen är försenad eller kommer i tid, men är onormal, bör du definitivt göra ett graviditetstest.

Läs mer om hur akut p-piller fungerar och de vanligaste frågorna angående behandlingen under

http://www.apoteket.se/rd/d/4613

Dåligt av er att inte skydda er från första början och sådär. Använd kondom och skydda er i fortsättningen.

ABORT IS NOT A PREVENTIVMEDEL


   
SvaraCitera