Aviseringar
Rensa alla

akut, p-piller + allergitabletter?


Ämnesstartare

Hej!
Jag undrar om man kan kombinera novletta 28 med allergitabletter för pollen?
Eller har allergitabletterna en nedsatt funktion på p-pillerna?
Kombinerar någon av er detta?

Tacksam för seriösa svar! 🙂


   
Citera

fråga någon som kan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fråga någon som kan 🙂

Har försökt i typ en vecka. det finns inga som typ svarar på mejl. typ, här, på hamsterpaj osv. Dom kallar ju sig experter typ, men svarar gör dom inte.


   
SvaraCitera

Du hade kunnat ringa en barnmorska och frågat om du har haft en hel jävla vecka på dig...


   
SvaraCitera

thelma09:

hamsterpaj

[y]


   
SvaraCitera

brukar väl stå på den jävla bipacksedeln vad man ej får kombinera med osv annars är det nog smartare att ringa ngn som vet (och inte bara "vet")


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vanliga allergitabletter är inga problem, blandade det utan att bli gravid. Dom där svaga antihistaminerna fuckar inte med särskilt många saker så vitt jag vet. Däremot ska du vara försiktigare och kolla upp om det funkar med starkare mediciner.


   
SvaraCitera

...det beror ju på vad tabletterna innehåller.
Att du inte förstår det själv är ju fantastiskt.
Och att man inte förstår att apotekare ofta kan hjälpa till med sådana frågor är också fantastiskt.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Varför frågar man på hamsterpaj ist för att ringa sjukvårdsupplysningen? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ambivalent:

Du hade kunnat ringa en barnmorska och frågat om du har haft en hel jävla vecka på dig...

Blivande_japan:

smartare att ringa ngn som vet

Luna Lovegood:

Och att man inte förstår att apotekare ofta kan hjälpa till med sådana frågor är också fantastiskt.[rolleyes]

isola:

att ringa sjukvårdsupplysningen

jag vill inte ringa. fattar inte hur alla här kan vara så idiotiskt jobbiga och nämna att jag ska ringa. Jag är väl inte helt inkompetent och inte fattar att jag kan ringa eller? Jag frågade här för jag vill fråga här, antagligen för att några som själva kombinerat detta! som tex :

sweetheart from hell:

Vanliga allergitabletter är inga problem, blandade det utan att bli gravid.


   
SvaraCitera

thelma09:

Jag är väl inte helt inkompetent

Jo uppenbarligen.

thelma09:

antagligen för att några som själva kombinerat detta! som tex :

Fortfarande så är det så att det beror på INNEHÅLLET.

thelma09:

inkompetent

thelma09:

inkompetent

thelma09:

inkompetent

thelma09:

inkompetent

thelma09:

inkompetent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Fortfarande så är det så att det beror på INNEHÅLLET.

Hon frågade om allergitabletter. Och de allergitabletter man köper på apoteket innehåller lätta antihistaminer, även om det finns några olika sorter, men ändå ungefär samma sak.


   
SvaraCitera

[rolleyes][zzz]


   
SvaraCitera

thelma09:

fattar inte hur alla här kan vara så idiotiskt jobbiga och nämna att jag ska ringa. Jag är väl inte helt inkompetent och inte fattar att jag kan ringa eller?

Du är inkompetent om du inte kan ringa dit, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tar lortadin heter dom typ, och de är ingen fara, om du har vanlig allergi, typ pollen osv, men de säger att min inhalator som jag andvänder om det blir akut kan påverka, och jag äter samma tabletter som dig! 🙂


   
SvaraCitera