Aviseringar
Rensa alla

Akut pengar


Ämnesstartare

Min absoluta favorit artist ska uppträda i London, konsertbiljett är endast 1700kr för vip och ungefär 800kr för den nästa bästa plasten efter vip. Jag kollade på flygbiljetter till london och det kostade endast 1103kr. Konserten är om 5 veckor och jag behöver ungefär 5000kr om inte mer tills dess. Så jag undrar hur en 15 åring kan skaffa fram 5000+kr i 4 veckor. Jag kommer inte att fråga mina föräldrar om pengar därför att vi har dåligt med ekonomin just nu och det skulle vara väldigt dumt att fråga om så mycket summa pengar i den här situationen, men mamma lät mig åka om jag bara kan få fram pengar. Jag vet att de aldrig någonsin kommer att uppträda i Sverige och london är det närmaste platsen jag kan se dem live. Jag skulle kunna avstå om konsertbiljetten kostade mer men nu är både konsertbiljett samt flygbiljettten billiga och jag ville inte släppa chansen.


   
Citera
Ämnesetiketter
Listus

Vad är det för konsert, samt låter dem dig verkligen åka ensam som 15 åring?

Sen har du kanske något du kan sälja som du ej behöver?

Har inga jätte idéer på hur du ska få 5k så snabbt :/


   
SvaraCitera

Det här får mig att undra om jag är bra på att spara eller bara bortskämd överklass.


   
SvaraCitera

Du har helt fel prioriteringar ifall du vill resa till London för att gå på konsert när mamma och pappa har det svårt ekonomiskt.


   
SvaraCitera

sök sommarjobb annars är det ingen bra chans att du får 5k så snabbt


   
SvaraCitera

Jag swishar dirr.Eller får du ta och tjäna lite pengar genom att jobba. Klipp gräs, rasta hundar eller vad som helst. Det löser sig nog. Sen brukar det gå att hitta resa till London mycket billigare


   
SvaraCitera

Vem är det du vill se live i London?

Tänk på att det dels är relativt dyrt i London rent allmänt jämfört med Sverige. Samt att det finns flera "rufflarbolag" som säljer biljetter online. Kolla upp på artistens egna hemsida vilket biljettbolag artisten själv rekommenderar. Vanligt är att flera mindre seriösa biljettförsäljare köper upp stora mängder av biljetter som de sedan säljer vidare till skyhöga priser. I vissa fall är inte ens biljetterna äkta och då står du utanför konsertlokalen med en falsk biljett som du inte ens kommer in på.  Arg


   
SvaraCitera