Aviseringar
Rensa alla

akuthjälp efter snedtripp


Ämnesstartare

Låter klokt och logiskt. Ska helt enkelt försöka lugna mig nu så gott jag bara kan och absolut inte göra något som kan frammana en ångestattack igen. Kan komma med en uppdatering om några dagar. Nu ska jag kämpa för att komma tillbaka till den oproblematiska tjej jag egentligen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

msofie:

Nu ska jag kämpa för att komma tillbaka till den oproblematiska tjej jag egentligen är.

Lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

msofie:

Kan komma med en uppdatering om några dagar.

Göre. [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och lär dig använda citat-funktionen så vi hittar tillbaka till tråden. [cry]


   
SvaraCitera

Första gången på cannabis, ibland händer ingenting, ibland så kommer en gigantisk effekt. Som nybörjare kan den första upplevelsen vara obehaglig, då alkohol är en helt annan genre.

Du kan få vänta nästan en hel vecka tills du är helt normal igen. Snedtrippar är väldigt ovanligt på CB, men när det händer kan du bli helt omtumlad. Mitt tips är ju att röka på när du är själv med några kompisar, utan alkohol. Jag tror personligen att det var alkoholen som förstörde.


   
SvaraCitera

msofie:

Behöver råd nu!! Har någon upplevt samma? Känner någon som upplevt det? Vad ska jag göra? Är det någon fara? Snälla hjälp mig!

du överreagerar, life's tough, ta inte så hårt på det... du blir inte cp efter en liten röksession, cannabis effekter kan vara läskiga om man är ovan men det är inget farligt och absolut inget som är värt att hänga upp sig på
keep going on with yer life bara [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har gått några dagar nu och visst, jag har släppt att något har hänt med mig, för det har det inte.

Däremot känner jag mig väldigt nedstämd och deprimerad. Har tappat matlusten och "livslusten", eller ingenting känns speciellt roligt att göra och jag har ingen ork. Vill helst bara sova och vila mig från alla tankar.

Bor i en annan stad än mina föräldrar nu men överväger faktiskt att åka hem och vara hemma ett tag. Skulle behöva prata med någon också, angående det jag kände.

Är rädd för att jag aldrig ska bli glad eller må bra igen. Innerst inne vet jag att det handlar om en oro som jag skulle behöva få prata med någon om. Fast jag drar mig lite från att ta kontakt med något proffs, känns som att jag redan har gjort en tillräckligt stor sak av detta och jag är rädd för att trassla in mig ännu mer i mina tankar och känslor.

Någon tanke/något råd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

msofie:

Någon tanke/något råd?

skäms du eller vad är problemet?

jag tycker det verkar vara en väldigt underlig reaktion. kanske bra att prata med föräldrar - förklara att det bara var en engångshändelse.


   
SvaraCitera

Varför får jag aldrig vara med om något sådant? Nu kommer resten av kvällen vara helt förstörd bara för det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

skäms du eller vad är problemet?

Vilken konstig fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilken konstig fråga.

jag menar inget illa med den frågan.

menar du att det är en självklarhet att skämmas när man har knarkat?

jag gillar dig oftast men i vissa moralfrågor är du fan helt omöjlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

f1 likt min första gång[tard]
tare bara lungt, kommer bli bättre snart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

jag menar inget illa med den frågan.

menar du att det är en självklarhet att skämmas när man har knarkat?

Nej. Jag menar att människan verkar ju rädd för sitt mående, inte skämmas för det. Har visserligen inte läst allt, men ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej. Jag menar att människan verkar ju rädd för sitt mående, inte skämmas för det. Har visserligen inte läst allt, men ja.

ja men det kan hänga ihop med skamsenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När du är så rädd som du var, så är det klart att det blir ett slags trauma som kan ta tid att bearbeta, i vissa fall psykologhjälp. Det är dock ingenting obotbart eller någonting som kommer ta överhanden över ditt liv nu och du kommer inte bli galen, det är inte farligt.
Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föreslår att du i fortsättningen läser på ordentligt om det rusmedel du brukar så att du förstår vidden av upplevelsen.


   
SvaraCitera