Aviseringar
Rensa alla

Alaskan Malamute.


Ämnesstartare

Har en Alaskan Malamute som är ca 8 veckor. Redan varit slagsmål mellan denne och min andra hund som är en terrier. Jag vet att det är en kämpig och hård hund och jag som ledare avslutade detta slagsmål. Eftersom han nyss blivit flockmedlem hos oss så provar han gränserna och jag försöker
vara vänlig men bestämd.
Väldigt lättlärd och hittills lugn för att vara en valp. Ligger oftast vid mina fötter och sover och lyssnar på "kom hit" och "sitt". Väldigt trevlig hund hittills.

Någon som har/haft malamute? Och vill dela med sig av info och sådant. Sökt på internet om information och hittat en del men inte så jag tycker det räcker. Står mest samma saker. Tror jag tog på mig lite för mycket ansvar med att köpa en malamute men samtidigt har jag viljan och tron på att jag kommer lyckas med denne.
Någon hundvan? Vill dock inte ha kommentarer av dem som tror sig veta något om hundar men som egentligen inte gör det utan vad tycker ni om malamute (draghund). Egentligen draghundar överhuvudtaget eller med en hund som behöver en fast hand. Behöver tips på uppfostran och hur mycket info jag kan få och sådant som gäller för en "hård" hund.


   
Citera

Vi har en draghund, en samojed, men tror det är rätt stor skillnad på en sådan och en siberian husky. Enda jag vet om huskys är att de behöver fruktansvärt mycket motion, men antar att du redan läst det.


   
SvaraCitera

Varför tar du inte hjälp av uppfödaren?! Och HUR tänker man när man köper en sådan hund utan rätt kunskaper?! Att den slåss med er andra hund vid 8 veckors ålder känns inte stabilt överhuvudtaget. Tror du behöver rannsaka din vägledning av hunden rejält. Och du bör uppsöka ett forum för hundar, inte ungdomar.se i och med att extremt få har de kunskaper du eftersöker här. Men som sagt, kontakta uppfödaren för hjälp. Har du köpt hunden från en seriös sådan så kommer hon/han gärna hjälpa till med tips.

Blivande_japan:

siberian husky

[tard]


   
SvaraCitera

Men what det är en valp :S
Valpar ska inte vara i slagsmål!!!!! Bråkar din terrier med den så måste de vara åtskilda. Det går inte att skylla ett bråk på en valp då de nafsar och leker med allt och alla.
Du ska nog inte ha två hundar. Lämna valpen till någon som kan ta hand om den.


   
SvaraCitera

+ du måste läsa på om rasen och ha koll INNAN du köper hunden


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

siberian husky

googlade snabbt å då stod det att det var samma på 1 ställe, så trodde det var det[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

googlade snabbt å då stod det att det var samma på 1 ställe, så trodde det var det[blush]

Det är ju en sådan mopsen har. Vad heter den nuigen ågu glömt.


   
SvaraCitera