Aviseringar
Rensa alla

Albansk folkmusik[love]


Ämnesstartare

noboundaries1:

Du kanske ska ta och forsoka hitta en brud[rolleyes][rolleyes][rolleyes]

noboundaries1:

eller varfor inte forsoka klura ut om negrer har rontgensyn[tired][tired][tired][tired][tired][tired][tired]

noboundaries1:

eller varfor inte forsoka lista ut ett satt att doda alla kvinnor..

noboundaries1:

forfaljer du mig 24/7 eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

Albanerna ar ett av de aldsta folket pa balkan

Att säga att albanerna härstammar från illyrerna är inte samma sak som att säga att de är illyrer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Tito

minns när jag var liten o blev tvingad av farsan o dansa den skiten :p
men rätt kul var det [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

minns när jag var liten o blev tvingad av farsan o dansa den skiten :p
men rätt kul var det [bigsmile]

jag dansade några år, kan fortfarand.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Iseles:

Att säga att albanerna härstammar från illyrerna är inte samma sak som att säga att de är illyrer.

nej, finns det nagot folk i varlden som ar 100% homogent forutom nagot O-folk? Klart de inte ar 100% Illyrer men de flesta forskare ar overens om att albaner ar balkans aldsta folk tillsammans med grekerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker ungersk och irländsk folk musik är bäst, sen amerikansk & svensk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

nej, finns det nagot folk i varlden som ar 100% homogent forutom nagot O-folk? Klart de inte ar 100% Illyrer men de flesta forskare ar overens om att albaner ar balkans aldsta folk tillsammans

Det finns ingenting som heter illyriskt DNA, på samma sätt som det inte finns något slaviskt DNA. Det enda gemensamma albanerna har med illyrierna är språket samt deras kultur. Om bosniakerna skulle ha liknande språk och kultur som illyrierna, skulle de också då helt plötsligt bli illyrier?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bosnjak:

Det finns ingenting som heter illyriskt DNA, på samma sätt som det inte finns något slaviskt DNA. Det enda gemensamma albanerna har med illyrierna är språket samt deras kultur. Om bosniakerna skulle ha liknande språk och kultur som illyrierna, skulle de också då helt plötsligt bli illyrier?

las om las ratt. Jag skriver att de harstammar fran Illyrer vilket gor dem till balkans aldsta folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som arabisk/turkisk musik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

las om las ratt. Jag skriver att de harstammar fran Illyrer vilket gor dem till balkans aldsta folk.

Finns det inget illyriskt DNA, då kan man inte ens veta att albanerna och illyrierna ens är besläktade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

låter som arabisk/turkisk musik

Langt ifran[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bosnjak:

Finns det inget illyriskt DNA, då kan man inte ens veta att albanerna och illyrierna ens är besläktade.

nej det gor det inte. Men dagens albaner ar de som assimilerats minst, Illyrerna levde runt hela balkan men de som levde i dagens Albanien och Kosovo har i en mycket liten utsträckning blandats med andra. Muslimska albaner är lika lite beblandade som de kristna albanerna. De kristna albanerna blev inte muslimer eftersom turkarna inte var i de områden där de levde, dvs högområden med berg och liknande. De muslimska albanerna klarade sig också genom att ta sig till islam och de som inte gjorde det blandades ganska mycket som te.x serber. Eftersom serberna inte tog till sig islam fick turkarna spendera första natten med serbinskor och våldtäkter på de var ganska vanliga, tänk vad det gör efter en längre period.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

Langt ifran

Inte alls.
Det finns likheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

nej det gor det inte

Snacka inte skit då.

noboundaries1:

Eftersom serberna inte tog till sig islam fick turkarna spendera första natten med serbinskor och våldtäkter på de var ganska vanliga, tänk vad det gör efter en längre period.[cute]

Det finns ingenting som tyder på att turkarnas påtvingade någon Islam, förutom att den muslimska befolkningen kom undan skatten.

Cacaoxo:

Det finns likheter.

Albanernas kultur influerades mycket utav den turkiska under Osmanska Riket.


   
SvaraCitera