Aviseringar
Rensa alla

Albert Einstein och Isaac Newton INSÅG Guds existens!


Ämnesstartare

.
STÖRSTA GENIERNA INSÅG GUDS EXISTENS...

NATURLIGT, LOGISKT, OCKHAMSKT!

ALBERT EINSTEIN:

"Gud spelar inte tärning med Universum"

"När jag läser Bhagavad-gita funderar jag bara över hur GUD skapade universum. Allt annat verkar så oväsentligt."

- Albert Einstein

"En sak är säker, det är en övertygelse jämförbar med en RELIGIÖS känsla av att världen är uppbyggd rationellt och INTELLIGENT som ligger bakom allt avancerat vetenskapligt arbete. Denna starka tro, en tro kopplad till en djup känsla, på ett överlägset intellekt som uppenbaras i naturen, representerar mitt gudsbegrepp.

Rent instinktivt skulle man förvänta sig att världen vore kaotisk och omöjlig för tanken att analysera. Vetenskapen förutsätter emellertid en värld full av ordning, vilket vi egentligen inte har någon anledning att förvänta oss. Däri ligger miraklet som blir mer och mer uppenbart allt eftersom vår kunskap utvecklas och här ligger SVAGHETEN hos ATEISTERS och positivisters inställning, vilka är lyckliga då de tror att de lyckats tömma världen på det GUDOMLIGA och det mirakulösa."

- Albert Einstein

Ur: "Lettres a Maurice Solovine, Gauthier-Villars, Paris, 1956, sid 114-115."

[y]

Läs mer om EINSTEINS djupa insikter kring GUD, vår Skapare:

http://www.spaceandmotion.com/Theology-Albert-Einstein.htm

http://www.spaceandmotion.com/albert-einstein-god-religion-theology.htm

http://www.ctinquiry.org/publications/torrance.htm

[y]

ISAAC NEWTON:

Isaac Newton var också tillräckligt INTELLIGENT för att fatta att det krävs en GUD för universums skapelse, organisation och vidmakthållande:

http://en.wikipedia.org/wiki/Isaac_newton

http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophiae_Naturalis_Principia_Mathematica

"Gravitationen förklarar planeternas rörelser, men den kan inte förklara vem som satte planeterna i rörelse. Gud regerar över allt och vet allt som ska och kan göras."

"Detta det mest storslagna system av solen, planeter och kometer, kan endast ha härrört från styrningen hos en intelligent och mäktig varelse." (Principia Mathematica)

- Sir Isaac Newton

[y]

Läs här om en massa andra stora berömda VETENSKAPSMÄN som INSÅG och hade insikter kring GUDS existens:

http://www.godandscience.org/apologetics/sciencefaith.html

TILL DISKUSSION:

Visste ni att Einstein och Newton INSÅG att Gud måste existera?

Visste ni att majoriteten av alla stora vetenskapsmän genom tiderna insåg att Gud måste existera, för att universum ska kunna finnas till?

Låt diskussionerna flöda...


   
Citera

Dödsguden:

Visste ni att Einstein och Newton INSÅG att Gud måste existera?

Ja, jag diskuterade detta med Gifted i en annan tråd.

Dödsguden:

Visste ni att majoriteten av alla stora vetenskapsmän genom tiderna insåg att Gud måste existera, för att universum ska kunna finnas till?

De ansåg ju endast att det var en gud som skrev naturlagarna och inte något mer, de trodde inte på evigt liv eller något annat dravel du säger.


   
SvaraCitera

Varför försöker du övertyga?

Man väljer att tro eller så vill man bli lämnad ifred om sånt.

Dom som ändrar åsikt får komma till er. Inte ni till alla.


   
SvaraCitera
smisk

Öh. Trodde du hade dött eller något.


   
SvaraCitera

Den "gud" som Einstein trodde på är ju inte på något sätt samma sak som vårat gudsbegrepp. Han trodde ju typ på naturlagarna inte någon personlig gud med vilja eller någon sån skit.


   
SvaraCitera

SKRIV INTE - jag orkar inte med dessa trådar


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Gud spelar inte tärning med Universum

Var inte det där ett utalande om en teori som Einstein ogillade om jag inte har helt fel ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPod_:

Varför försöker du övertyga?

Har man nåt gott att komma med ska man väl dela med sig? [confused]

iPod_:

Man väljer att tro eller så vill man bli lämnad ifred om sånt.

Ja, och jag ger dig logiska alternativ till den ateistiska tron kring Big Bluff och emolutionen, som vi blivit hjärntvättade med... [y]

iPod_:

Dom som ändrar åsikt får komma till er. Inte ni till alla.

Men hur kan man ändra åsikt innan man fått lite vettiga logiska alternativ till den ateistiska hjärntvätten? [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kapitalistsvin:

Den "gud" som Einstein trodde på är ju inte på något sätt samma sak som vårat gudsbegrepp. Han trodde ju typ på naturlagarna inte någon personlig gud med vilja eller någon sån skit.

Finns bara EN Gud...samma Gud som Einstein insåg finns... [y]

Hur kan naturlagarna existera, utan någon som ville att de skulle existera och som gav upphov till dem? [cool]

TÄNK OM, TÄNK RÄTT!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Herjarn:

Var inte det där ett utalande om en teori som Einstein ogillade om jag inte har helt fel ?

Ja, Einstein var emot slumpen...allting har en Orsak!


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Har man nåt gott att komma med ska man väl dela med sig?

Jo, om du har ett botemedel mot cancer, så får du gärna dela med dig.

Dödsguden:

Ja, och jag ger dig logiska alternativ till den ateistiska tron kring Big Bluff och emolutionen, som vi blivit hjärntvättade med...

Hur kan du säga att det är hjärntvätt? Jag har valt att tro på det jag vill tro på. Ingen har valt åt mig.

Det verkar snarare att DU har blivit hjärntvättad och inte kan tolerera att andra inte valt en annan tro.


   
SvaraCitera

"The word God is for me nothing more than the expression and product of human weaknesses, the Bible a collection of honorable, but still primitive legends which are nevertheless pretty childish."[62] In the same letter, Einstein rejected the idea that the Jews are God's chosen people: "For me the Jewish religion like all others is an incarnation of the most childish superstitions. And the Jewish people to whom I gladly belong and with whose mentality I have a deep affinity have no different quality for me than all other people. As far as my experience goes, they are no better than other human groups, although they are protected from the worst cancers by a lack of power. Otherwise I cannot see anything 'chosen' about them."

- Albert Einstein


   
SvaraCitera

Herjarn:

Var inte det där ett utalande om en teori som Einstein ogillade om jag inte har helt fel ?

Det var kvantteorin och heisenbergprincipen att du aldrig kan veta vart en atom befinner sig utan det är ett osäkerhetssfär som den befinner sig i. Dåligt förklarat fast jag har inte sovit [n]


   
SvaraCitera

Divinator:

Dåligt förklarat fast jag har inte sovit

Joooo det var väll det jag tänkte också att det hade och göra med något sådant ^^, Ajaj Sov nu!


   
SvaraCitera

Herjarn:

Joooo det var väll det jag tänkte också att det hade och göra med något sådant ^^, Ajaj Sov nu!

Näää, ska vara uppe[no-no] Jag är en stor pojke[y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

STÖRSTA GENIERNA INSÅG GUDS EXISTENS...

lägg av med dina troll trådar ditt j***a troll [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPod_:

Jo, om du har ett botemedel mot cancer, så får du gärna dela med dig.

Även om jag hittade, så står 100 andra sjukdomar på tur...

Den slutgiltiga lösningen är att ta oss illbaka till den eviga andliga världen, där inga sjukdomar eller död existerar!

iPod_:

Jag har valt att tro på det jag vill tro på. Ingen har valt åt mig.

Hade du inte hört talas om Big Bluff eller emolutionen så hade du inte trott på det!

Du har alltså blivit indoktrinerad till att tro på det... [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

lillstore_jag:

lägg av med dina troll trådar ditt j***a troll

Vad har du emot att man presenterar Sanningen för dig? [confused]


   
SvaraCitera