Aviseringar
Rensa alla

Albiner mördas i Tanzania -kroppsdelarna sägs ge lycka


Sming:

Självklart är det hemskt. Men hela grejen ligger i att det är den afrikanska kontinenten som är helt efterbliven.

Hahaha, hur mycket bakom flötet är du egentligen? Jag har läst några av dina trådar och kommit fram till att det bästa man kan göra är att skratta åt dig. Om du nu är så fruktansvärt upplyst borde du ju veta allt roligt de västerländska samhällena gjort.

Att du sedan benämner dem som "afrikanerna" bevisar bara än mer att din enda utbildning har varit att läsa diverse brunbloggar i din källare.

Snälla väx upp och inse att hela kontinenten hade sett annorlunda ut om inte västvärlden hade tjänat på att ha dem precis där de är....


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Att du sedan benämner dem som "afrikanerna" bevisar bara än mer att din enda utbildning har varit att läsa diverse brunbloggar i din källare.

Skulle jag säga noggers rakt ut så skulle jag få varningspoäng, så det är bara för mig att anpassa mitt språkbruk efter UM's korkade regler.


   
SvaraCitera

Sming:

Skulle jag säga noggers rakt ut så skulle jag få varningspoäng, så det är bara för mig att anpassa mitt språkbruk efter UM's korkade regler.

Korkade regler? Även om du inte verkar känna att alla människor är värda att mötas med respekt så kanske andra gör det.

Jag har känner folk som härstammar från afrika som är betydligt mer öpnna och civiliserade än vad du ger sken av att vara. I en vanlig diskussion skulle detta inte ens ha varit ett argumment men när man pratar med dig så tycks detta vara något man faktiskt kan upplysa om.


   
SvaraCitera

Sming:

Skulle jag säga noggers rakt ut så skulle jag få varningspoäng, så det är bara för mig att anpassa mitt språkbruk efter UM's korkade regler.

Korkade regler? Även om du inte verkar känna att alla människor är värda att mötas med respekt så kanske andra gör det.

Jag har känner folk som härstammar från afrika som är betydligt mer öpnna och civiliserade än vad du ger sken av att vara. I en vanlig diskussion skulle detta inte ens ha varit ett argumment men när man pratar med dig så tycks detta vara något man faktiskt kan upplysa om.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Korkade regler? Även om du inte verkar känna att alla människor är värda att mötas med respekt så kanske andra gör det.

Varför dessa korkade antaganden? Jag bemöter alla människor jag möter med respekt. så kör upp påståendet i röven är du snäll. Men för sakens skull tänker jag inte förneka fakta.

Dan_the_ironman:

Jag har känner folk som härstammar från afrika som är betydligt mer öpnna och civiliserade än vad du ger sken av att vara.

Inte särskilt relevant. När man snackar om en grupp på ett övergripande sätt så kan man inte ta hänsyn till individuella fall utan måste snacka om hur det generellt ser ut. Afrikaner är generellt mer dumma, obildade och annat smått och gott förbjudet att nämna vid namn än vad den vite mannen är. Men det betyder inte att alla är så.


   
SvaraCitera

Sming:

Afrikaner är generellt mer dumma, obildade och annat smått och gott förbjudet att nämna vid namn än vad den vite mannen är. Men det betyder inte att alla är så.

Och vad baserar du detta på? En gång i tiden var Karthago pionjärer och härskade över medelhavet. Hur skulle de kunna göra detta med en lägre stående intelligens?

Sverige har alltid varit obetydligt och lägre stående om man blickar tillbaka i historien. Sveriges storhetstid är en grisblinkning av andra kulturers gulderor.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Och vad baserar du detta på? En gång i tiden var Karthago pionjärer och härskade över medelhavet. Hur skulle de kunna göra detta med en lägre stående intelligens?

Jag drar inte alla som bor på den afrikanska kontinenten över samma kant. Vilka jag avser är svarta. Karthago var grundat utav fenicierna, vilka i sin härstammade från ett kustområde våra dagars Libanon/Syrien. Dom var kaukasier. Vilka jag avsett hela tiden är svarta, negroida folk. Här är ett genomsnittligt IQ-index över många av världens länder. Helt förvånande ligger fem asiatiska länder i top och hela 12(!) i botten från afrika. räknar vi därtill jamica som är ett land befolkat utav afrikanska slavar så är 16 av dom lägsta länderna bebodda utav svarta folkslag.

Nu är ju jag tack gode gud, inte direkt en av dom som gillar att använda sig av IQ som måttstock då det inte är särskilt ackurat och att olika test kan vara utformande efter olika folks normaliteter. Exempelvis går det knappast att fråga en mongol vad ett hav är, än mindre om han kan simma. Men IQ är trots det enda någorlunda tillförlitliga måttet som finns. Och har man en insikt i den afrikanska kontinentens historia så ter det sig inte heller så konstigt att det ser ut som det gör. Man har varit isolerade i tusentals år, och det var egentligen inte förrän dom sista 200 åren som den afrikanska kontinenten har kommit i bredare kontakt med civilisation, och det var inte heller på afrikanernas egna villkor det skedde. Den afrikanska kontinenten har genomgått en snabb förändring under väldigt kort tid. Och det är för höga krav, och naivt att tro att afrikanerna ska hänga med i den snabba utvecklingen den europeiska interventionen innebar.


   
SvaraCitera

Sming:

Den afrikanska kontinenten har genomgått en snabb förändring under väldigt kort tid. Och det är för höga krav, och naivt att tro att afrikanerna ska hänga med i den snabba utvecklingen den europeiska interventionen innebar.

Det håller jag med om, men din bruna syn på det hela avfärdar jag helt och hållet. Om du skulle jämföra skolsystemen med IQ:n skulle du med all säkerhet se att IQ är något som frodas i ett bra skolsystem. Och med tanke på vilka oerhörda förändringar som sker i tex. Rwanda så skulle du förstå att den kontinenten har minst lika stora potential som vilken annan som helst.


   
SvaraCitera

Old news is srs old.

Sättet man löser detta på är genom utbildning. Vilket kommer att komma med tiden. Som studier visar på.


   
SvaraCitera

Många har fått visum till Spanien bl.a pga det.

Jonnybravo91:

Old news is srs old.

Sättet man löser detta på är genom utbildning. Vilket kommer att komma med tiden. Som studier visar på.


   
SvaraCitera