Aviseringar
Rensa alla

Alcohol. Problem eller en lösning?


Ämnesstartare

Vad tycker ni?
Är det moget och supa flera dagar i sträck eller är det omoget?
Är det moget överhuvudtaget att skryta med att supa skallen av sig?
Jag undrar ärligt talat.

Jag gillar alkohol och jag är ingen nykterist därmed kan jag inte förstå.. Vad är det som är så ''kul'' med att supa?
Jag tycker själv bara det visar brist på intresse i livet samt att livet inte är tillräckligt intressant för att leva upp till sina förväntningar och fylla ut dem små luckorna med alkohol i stora mängder.

Är det bara jag som tycker så?
Just i min ungdomskrets så är det folk som håller på o super konstant, och jag avstår ifrån det för jag tycker själv att dricka alkohol är mysigare när man är ensam än med massa folk.

Det känns som om jag vill växa upp eftersom det känns desto äldre man blir desto mer börjar man förstå och därmed fått nog av det när man är ung.
Vill bara växa upp och leva ett vuxet liv och inte ett liv där man är på jakt efter en langare som kan köpa ut så man kan sitta i en park och drägga hela natten.

Allt det jag tycker börjar ta på mig.
En person jag gillar är just en sådan person jag egentligen hatar. Han tycker det är jättekul och sitta o dricka och umgås med sina vänner i flera dagar med massa alkohol. intag.
Han vet även att jag tycker så men därmed bryr han sig inte,men jag gör.
Hur ska man ta sig till väga?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Inget svar?


   
SvaraCitera

Smertesorg:

omoget

Smertesorg:

omoget

Smertesorg:

omoget


   
SvaraCitera

omoget


   
SvaraCitera

Varken eller, i min mening. Mogenhet anser jag vara att ta ansvar för sitt handlande och tycker man det då är värt att supa skallen av sig får man väl göra det. Jag accepterar vilken inställning eller värdering som helst så länge den är uppbackad av en enligt mig god motivering.


   
SvaraCitera

Jag tycer inte det är varken moget eller omoget. Det är bara något vissa gör. Man blir inte häftig för att man dricker alkohol, men inte heller häftig för att man avstår. Det är en social grej i första hand (citat: "alkohol är endast ett smörjmedel i mötet mellan människor"), men så finns det ju alkoholister som dricker på grund av alla möjliga olika saker.

Jag dricker alkohol av många skäl. Det första är att jag vill släppa lite på kontrollen och koppla av. Jag oroar mig mindre och tänker inte lika tvångsmässigt, jag slappnar av och blir med fridfull i nuet. Mer närvarande och bekymmerfri. Sen får jag, som många andra, en lite mer vågad och utåtriktad personlighet då jag är berusad. Det blir lättare att prata med vem som helst och prata om vad som helst. Egentligen behöver jag inte alkohol för att prata med människor, men jag blir mer positivt inställd till att träffa nya människor när jag är alkoholpåverkad. Jag blir superengagerad i allt och alla.

Och sist men inte minst tycker jag att det är jättegott med spritdrycker.


   
SvaraCitera

det säger sig ju själv att det knappast är en lösning på någonting överhuvudtaget, men ibland är det åtminstone en lindring.

tycker väl inte att man automatiskt är omogen bara för att man super, dock verkar ofta "yngre" som sysslar med sådant vara rätt barnsliga


   
SvaraCitera

Tycker inte ens frågan handlar om ifall det är omoget eller moget, förstår inte varför man skulle börja tänka på mogenhet ifall man vill supa skallen av sig flera dagar i sträck. En del tycker om att dricka mycket och ofta, och en del inte!
Jag dricker inte så ofta egentligen, bara i vissa perioder men i helhet så dricker jag inte så mycket. När jag gör det så gör jag det för att släppa loss lite och umgås med folk på det sättet, jag tycker helt enkelt att det är jävligt kul när jag gör det. Plus att det är gott!


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Hur ska man ta sig till väga?

Låta alla leva sitt eget liv med sina egna val. Är det så att du inte gillar att supa, så avstå. Är det så att du inte gillar att umgås med andra som super, så avstå. Är det ingen som har en Desert Eagle inborrad i tinningen på dig, så gör vad fan du vill själv och klaga inte så mycket.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madfox:

Det första är att jag vill släppa lite på kontrollen och koppla av. J

Kan inte det betyda att du inte kan göra det utan alkohol ? Alltså med din fria vilja?

Blivande_japan:

dock verkar ofta "yngre" som sysslar med sådant vara rätt barnsliga

Precis.
Men ändå känns det som om vissa verkligen vill visa sig vara ''häftiga'' just när dem dricker.
Exempelvis om man inte har mod till o göra det och gör det med alkohol tycker jag själv låter fel. Då har man gått över sin ''gräns'' så att säga nästan. Vilket betyder att man inte är sig själv i den situationen.

jenkannn:

Plus att det är gott!

Jag tycker också det är gott,men jag ser inte nöjet i det hela bara.
Det är det jag försöker förstå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Låta alla leva sitt eget liv med sina egna val

Ja,men jag kan inte avstå ifrån det helt. Mina närmsta vänner håller på med sådant och även en jag gillar. Jag kan inte ignorera sådant,går inte.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Ja,men jag kan inte avstå ifrån det helt. Mina närmsta vänner håller på med sådant och även en jag gillar. Jag kan inte ignorera sådant,går inte.

1: Fortsätt i samma bana, men sluta klaga och lev med det. Du kommer ingenstans över att vara bitter över situationen som du faktiskt kan, men inte vill ändra på. Du ska inte försöka att ändra andra.

2: Byt umgängeskrets eller bli en enstöring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

du faktiskt kan,

Hur kan jag ändra på den då?


   
SvaraCitera

kan skriva ett seriöst inlägg imorrn om du citerar mig [cute]
jag är helnykterist och hatar alkohol [cute]


   
SvaraCitera

Alkohol är aldrig ett problem, bara vissa människor som inte kan klara av att hantera[no-no]


   
SvaraCitera