Aviseringar
Rensa alla

Alcohol. Problem eller en lösning?


Smertesorg:

Hur kan jag ändra på den då?

Jonnybravo91:

2: Byt umgängeskrets eller bli en enstöring.

Jonnybravo91:

1: Fortsätt i samma bana, men sluta klaga och lev med det.


   
SvaraCitera

Crypto:

jag är helnykterist och hatar alkohol [cute]

Fast alkoholen älskar dig. [blush][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

ag är helnykterist och hatar alkohol [cute]

Haha ,visst.

Vadå,måste du sova eller,ha


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Är det moget och supa flera dagar i sträck eller är det omoget?

Omoget, man skadar bara sig själv.

Smertesorg:

Är det moget överhuvudtaget att skryta med att supa skallen av sig?

Nej. Tycker inte att det är särskilt moget alls att med avsikt supa skallen av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Tycker inte att det är särskilt moget alls att med avsikt supa skallen av sig.

Ändå gör folk det? Vad beror det på? Får det inte tillräckligt mycket uppmärksamhet i vanliga fall?


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Kan inte det betyda att du inte kan göra det utan alkohol ? Alltså med din fria vilja?

Har jag påstått nåt annat?


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Ändå gör folk det? Vad beror det på?

De tycker väl att det är kul. Eller så är det helt enkelt normen i deras umgängeskrets, ska man dricka så ska man dricka sig medvetslös liksom.

Fast om man varje gång man dricker dricker sig redlöst full är det nog ett tecken på att man har problem.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Är det moget och supa flera dagar i sträck eller är det omoget?
Är det moget överhuvudtaget att skryta med att supa skallen av sig?

vissa tycker väll de är omoget men vissa super väll många dagar i rad för att dom kan vara en helt annan person , dom kanske är blyg i normal sett men sen när dom dricker blir dom mer modig , så assåå de beror påå hur man är som person, så egentligen så kan ingen säga att de är omoget, för , varför skulle de vara omoget att vilja bli modigare?,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madfox:

Har jag påstått nåt annat?

Nej det är det jag antar eftersom du säger att du dricker då du vill slappna av. Kan du inte slappna av utan?

xsaosinx:

Fast om man varje gång man dricker dricker sig redlöst full är det nog ett tecken på att man har problem.

Fattar inte det där heller. Vissa älskar och bli redlöst fulla och spy massor.
Förstår inte riktigt hur man blir ''häftig'' av det heller.,


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Fattar inte det där heller. Vissa älskar och bli redlöst fulla och spy massor.
Förstår inte riktigt hur man blir ''häftig'' av det heller.,

Det är väl bara så som de dricker. Men det är som sagt inte bra att dricka sig så full varje gång man dricker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japansgrill:

varför skulle de vara omoget att vilja bli modigare?,

För att man är den man är. Man ska inte försöka ändra på sig,är man blyg så är man det. Man har den egenskapen och den ska icke hindra dig.
Sen att vara mer modig gör inte saker bättre precis eftersom man kan göra bort sig rejält när man inte ens visste vad man höll på med.
Varför försöker alltid alla bara försöka ändra på sig själva eller någon annan.
Man ska acceptera människor för den dem är eller dig själv för hur du är.
Däremot tycker jag alkohol gör tvärt emot. Man blir inte sig själv och det känns som om man bara ber efter uppmärksamhet på ett fel sätt.


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Kan du inte slappna av utan?

Jo men alkohol är trevligare. Smakar bra och funkar alltid. Att slappna av naturligt funkar ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det är väl bara så som de dricker. Men det är som sagt inte bra att dricka sig så full varje gång man dricker.

Men varför? Jag ser inte poängen..


   
SvaraCitera

Smertesorg:

Men varför? Jag ser inte poängen..

Det får du fråga dem. Jag drack så förr när jag var yngre. Nästan varje gång blev jag för full. Det var oftast av misstag, drog ett par shots och hann få i mig ännu mer innan de första shotsen tog full verkan. Fast samtidigt ville jag nog bli full då jag i övrigt mådde väldigt dåligt. Det var skönt att inte behöva tänka på hur jävligt allt kändes.

Idag mår jag dock bra och dricker mig aldrig eller åtminstone sällan så full.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jag drack så förr när jag var yngre.

Samma här. Jag känner igen mig. Kan vara en orsak varför jag just också känner såhär.


   
SvaraCitera