Aviseringar
Rensa alla

Åldersgräns på alkohol i Italien


Ämnesstartare

Jag och några tjejkompisar ska åka till Italien i några veckor och jag undrar om åldersgränser på sprit och alkohol där? Vi ska bo i Rom. Har googlat lite och många säger att dem inte bryr sig om att kolla leg och sånt. Hur är det med cigg? Någon som har erfarenheter angående detta? [smile][rolleyes]


   
Citera
Ämnesstartare

Det är 16 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KungYxe:

Det är 16 år

Är dem jättestränga med det eller kan man komma undan utan leg? Har nämligen en tjejkompis som inte fyller sexton förrän efter resan [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de flesta länder brukar vara dåliga med legitimation, om man inte ser ut att vara tio år i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

de flesta länder brukar vara dåliga med legitimation, om man inte ser ut att vara tio år i alla fall

Hon ser ut att vara typ 18-19 så då bör det inte vara några problem! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska ni åka ända dit om ni bara ska supa? Kan ni ju lika gärna stanna hemma i ditt vardagsrum. Dumma snorungar, sug på nappen tills ni blir myndiga istället *spott*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inne på knegarens linje


   
SvaraCitera

16 år

Källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja man ska ju åka till italien och inte dricka vin som grabbarna säger [rolleyes]


   
SvaraCitera

dazed:

ja man ska ju åka till italien och inte dricka vin som grabbarna säger [rolleyes]

Åk och kolla på mumierna istället.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Åk och kolla på mumierna istället.

ligg med silvio


   
SvaraCitera

dazed:

ligg med silvio

Nä och han är ingen mumie.

Mushimush ska du åka till Palermo kan du titta på mumierna i deras katakomber. Själv tycker jag sådant är makabert och mycket obehagligt.


   
SvaraCitera

Ungar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Nä och han är ingen mumie.

Mushimush är i perfekt ålder för den gamla regeringschefskuken i fråga


   
SvaraCitera

dazed:

Mushimush är i perfekt ålder för den gamla regeringschefskuken i fråga

Suck!


   
SvaraCitera